25 C
Blanes

Obert el termini perquè els majors de 36 anys sol·licitin un ajut per al lloguer

Aquests ajuts s'adrecen a arrendataris amb dificultats amb l'objectiu de prevenir l'exclusió social residencial.

El menjador d'una llar (Mobles Tatat)
El menjador d'una llar (Mobles Tatat)
Jennifer Pérez

Les persones majors de 36 anys poden sol·licitar un ajut per pagar el lloguer. El termini s’ha obert avui i s’allarga fins al 15 de juliol.

Són unes prestacions que ofereix la Generalitat per ajudar a pagar el lloguer a arrendataris amb dificultats amb l’objectiu de prevenir l’exclusió social residencial. Alguns dels requisits principals, a banda de tenir més de 36 anys, són estar al corrent dels pagaments i que la renda de la unitat familiar no superi els 22.550 euros anuals. Ho ha apuntat la regidora d’Habitatge, Jennifer Pérez.

“Que tinguin ingressos regulars i que els ingressos de la unitat familiar, és a dir, de les persones que consten empadronades al pis de lloguer, no superin els 22.548,67 euros anuals”

Jennifer Pérez

El lloguer no pot superar els 650 euros mensuals, o els 350 en cas de tractar-se d’una habitació; excepte en el cas de les famílies nombroses, que es pot arribar als 900 euros. Els ajuts van dels 20 als 200 euros mensuals durant un any.

La regidora considera que són ajuts necessaris per ajudar la ciutadania a fer front a un dret fonamental com és el de tenir un habitatge digne.

“Hi ha moltes famílies i moltes persones que no poden fer front al pagament de la renda, o sí que el fan, però potser estan pagant un 40 o 50% del seu salari en concepte de lloguer; per tant, entenem que és un abús i no ho podem permetre”

Jennifer Pérez

La sol·licitud es pot fer de manera virtual o bé presencial a l’Oficina d’Habitatge amb cita prèvia. Respecte al Bo Jove, que és l’ajut per pagar el lloguer per a persones d’entre 18 i 35 anys, Jennifer Pérez ha avançat que possiblement s’obri una nova convocatòria a partir del setembre.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.