Ja s’han obert les inscripcions per poder assistir al Congrés Mundial de Turisme Esportiu, que es farà a Lloret a finals de novembre.
Recordem que aquesta serà la primera edició de l’esdeveniment, que s’havia de celebrar el maig del 2020, però l’esclat de la pandèmia va obligar a posposar-lo. Finalment, està previst per als propers 25 i 26 de novembre, al Palau de Congressos Olympic d’Evenia.
Per ara, el congrés ha generat molt d’interès, tal com han confirmat les 750 preinscripcions. La gerent de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan, espera que aquest interès es confirmi amb les inscripcions.
“Amb 750 preinscrits, l’interès que suscitava l’esdeveniment s’ha confirmat; veure’m si aquests dies es mantenen o s’incrementen aquestes xifres”
Elizabeth Keegan
Les persones que, pel motiu que sigui, no hagin fet la preinscripció, podran inscriure’s igualment, a través del web que s’ha creat per al congrés. Un esdeveniment que organitzen l’Agència Catalana de Turisme i l’Organització Mundial del Turisme, amb la col·laboració del Patronat de Turisme Costa Brava Girona i l’Ajuntament de Lloret.
S’hi han convidat 62 ponents d’àmbit nacional i internacional. Entre els que ja han confirmat la seva participació, hi ha Josep Escoda, del CAR de Sant Cugat, Elena Fort i Cisneros, de l’àrea institucional del Barça i Vlad Marinescu, vicepresident de la International Esports Federation. El programa es pot consultar aquí.
Per als que hagin de fer la ponència de manera virtual, per primera vegada a Catalunya s’incorporarà una cabina d’holograma, gràcies a un acord entre l’Agència Catalana de Turisme i la Mobile World Capital de Barcelona.
“Aquesta nova tecnologia ens permetrà tenir més la sensació que els ponents que participen de forma virtual puguin ser-hi gairebé en carn i os”
Elizabeth Keegan
L’espai està preparat per acollir 300 persones presencialment, tot i que s’està treballant per incrementar l’aforament. A més, també s’hi pot participar de manera virtual.
Per a Elizabeth Keegan, és molt positiu per a Lloret de Mar poder ser la seu del primer Congrés Mundial de Turisme Esportiu, ja que, a banda de ser una destacada destinació de turisme esportiu, el municipi fa 12 anys que aposta pel turisme de congressos.
“Lloret de Mar, com a destinació de sol i platja, és l’única de l’Estat espanyol que porta 12 anys creient-se el turisme de reunions i esdeveniments”
Elizabeth Keegan
En aquest sentit, la gerent de Lloret Turisme remarca que l’Agència Catalana de Turisme i l’Organització Mundial del Turisme s’han cregut l’aposta de transformació que està fent Lloret de Mar des de fa anys.
Les inscripcions per al primer Congrés Mundial de Turisme Esportiu estaran obertes fins al 17 de novembre. L’esdeveniment arribarà a Lloret els dies 25 i 26 de novembre.