25 C
Blanes

‘Ocaña. Reina de las Ramblas’, aquest diumenge al Teatre

L'espectacle de Marc Rosich fa renéixer la figura del reconegut activista transgressor. Diumenge, a les 20.30 hores.

'Ocaña. Reina de las ramblas'
'Ocaña. Reina de las ramblas'
Teatre de Lloret

José Pérez Ocaña, conegut per tothom com a Ocaña, reneix de la mà de Marc Rosich, que ha decidit tornar a donar vida al performer, artista i activista transgressor. L’espectacle, de la companyia Òpera de Butxaca & Nova Creació i titulat Ocaña. Reina de las Ramblas, es podrà veure aquest diumenge al Teatre de Lloret.

Ocaña va ser una icona de la resistència creativa i underground de Barcelona durant els últims anys de la dictadura franquista, i va morir tràgicament el 1983, en una cercavila al seu poble natal de Cantillana. Precursor de tota una manera de viure i d’entendre el món, torna als escenaris per explicar de nou la seva història.

Qui l’encarna és l’actor i cantant Joan Vázquez, que estarà acompanyat de Marc Sambola a la guitarra. Plegats oferiran un retrat de la figura d’Ocaña i de la Barcelona d’aquella època, a través d’un recital teatralitzat a ritme de copla.

Un espectacle que ha rebut els premis de la crítica a Millor Espectacle Musical i Millor Actor Musical i que, segons Joan Vázquez, agradarà a un públic de diferents àmbits i edats.

La funció de Lloret serà aquest diumenge, a dos quarts de nou de la nit. En acabar, hi haurà un col·loqui postfunció organitzat per Les Influencers, que comptaran amb la participació de Marc Rosich, que a banda de ser el director i dramaturg d’Ocaña també és autor del llibre Teatre trans i altres textos no normatius; i de Gemma Mateu, una lloretenca que està fent una investigació sobre els orígens del moviment LGTBIQ a Lloret als anys 60; i tenen una sorpresa preparada gràcies a la col·laboració de Pere Pedrals, historiador i expert en la figura d’Ocaña. Tot plegat, moderat per Xavi Orri. Ivan Soriano, de Les Influencers, ha animat a tothom a participar-hi.

“L’obra s’emmarca en els temps de la dictadura franquista, però és molt vigent a dia d’avui, perquè molts dels estereotips i prejudicis que crèiem superats són encara presents en la nostra societat”.

Ivan Soriano

Les entrades es poden comprar pels canals habituals i el preu és de 12 euros. Cal tenir en compte que hi ha la possibilitat de seure en una de les taules que es posaran just davant de l’escenari; les persones interessades han d’escriure un correu electrònic a [email protected] abans de comprar l’entrada. 

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.