13.000 fotografies s’han presentat a la 21a edició del concurs Montphoto. Els organitzadors fan una valoració molt bona de la xifra, perquè representa 3.000 imatges més que l’any passat. A més, tal com apunta la directora del concurs, Mònica Busquets, el certamen segueix rebent treballs d’arreu del món. Això, considera, és bo tant pel concurs com per a Lloret.
Cada persona ha pogut presentar un màxim de 25 fotografies, capturades amb càmera digital. Cal destacar que s’ha incrementat la participació jove i això, segons Mònica Busquets, és molt positiu.
Pel que fa a les categories, les que funcionen millor són la de paisatges i la d’aus. Una aposta, la d’incloure categories d’animals, que es va impulsar fa un temps i que està donant un resultat molt bo.
El jurat elaborarà el veredicte durant els propers dos mesos, però no es farà públic fins al festival, que se celebrarà el cap de setmana del 6 al 8 d’octubre. Com sempre, el jurat està format per nou experts del món de la fotografia.
El conjunt de premis té un valor total de 23.000 euros. A banda dels premis clàssics, des de l’any passat Montphoto entrega una beca dotada de 6.000 euros a un projecte fotogràfic de conservació. Una iniciativa que es pot tirar endavant gràcies a la col•laboració de WWF i la Fundació Naturalesa i Home.