Patinets elèctrics, HUTs i el menjar del sociosanitari centren les queixes fetes al Síndic del Ciutadà

Més de la meitat de les reclamacions rebudes al 2018 s'han solucionat a través de la mediació.

Joaquim Teixidor, Jordi Sais, Francisco Pastor, Jordi Hernández, Jordi Orobitg, Miguel Gracia, Lluïsa Baltrons
Patinets elèctrics, HUTs i el menjar del sociosanitari centren les queixes fetes al Síndic del Ciutadà

00:00



La presència al carrer de patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal, els sorolls que generen els usuaris dels Habitatges d’Ús Turístic (HUTS) i la poca qualitat del menjar a l’hospital sociosanitari, sobre la qual continuen les queixes.

Aquests temes han capitalitzat la majoria de reclamacions que ha rebut el Síndic del Ciutadà durant el 2018. L’informe corresponent l’ha exposat en el ple d’aquest dilluns, en què Joaquim Teixidor ha demanat unió als grups municipals per poder construir un nou hospital per a la gent gran a Lloret. A més, reclama més control sobre el catering del sociosanitari.

Portaveus com Jordi Sais (Junts per Lloret) assenyalen que, fruit de les ordenances municipals, es veuen «resultats positius i no s’acumulen els vehicles de mobilitat personal a les zones de vianants». Mentre que Francisco Pastor (PSC) destaca que més de la meitat de les queixes de l’any passat s’han resolt a través de la mediació. «És un mecanisme positiu», afirma.

Altres representants valoren la feina del Síndic del Ciutadà de forma positiva com Jordi Hernández (Ciutadans), Jordi Orobitg (ERC) o Lluïsa Baltrons (Força Lloret). Miguel Gracia (Lloret en Comú) aprofita l’ocasió per denunciar “les muntanyes d’arbres que són un perill (com a risc d’incendi) perquè ningú les recull” al bosc després de l’aturada de les obres de l’autopista C-32. Demana a Joaquim Teixidor que faci arribar la queixa al Síndic de Greuges.

Miguel Gracia, exposant la queixa al Síndic

Durant el 2018, el Sindic del Ciutadà ha dut a terme 217 actuacions. La majoria són queixes (fins a 138), però també ha rebut 75 consultes i ha realitzat 4 actuacions d’ofici.

Lloret continua entre els municipis catalans amb la renda més baixa

Segons dades de l'INE del 2024, la mitjana al municipi era de 17.150 euros.
00:00:38

Detinguts dos del delinqüents més actius a Lloret, amb nombrosos antecedents

Un dels detinguts va arrencar una cadena d’or a una dona gran i l’altre acumulava 16 antecedents policials i tenia una ordre d’expulsió.

La mesa de negociació de l’Ajuntament ha d’aprovar el nou conveni laboral aquest dimecres

CSIF i SIP-FEPOL ja han anunciat que impugnaran l'acord quan la votació arribi al ple municipal del 26 d’octubre.

El PP demana una campanya informativa sobre les noves normes de circulació abans de començar a sancionar

Els populars demanen una campanya informativa als carrers i a les xarxes socials, amb presència als centres educatius. També reclama actualitzar l'ordenança municipal de circulació.