Per què hi ha 29 dies aquest mes de febrer?

L'excedent d'hores s'acumula i cada 4 anys s'uneixen per formar un dia de més al calendari, com passa aquest 2024.

Aquest mes de febrer té 29 dies perquè el 2024 és un any de traspàs. Tenen lloc cada 4 anys i compten amb 366 dies, a diferència de la resta d’anys que en tenen 365. Aquest dia ‘extra’ és el 29 de febrer. Segons Live Science, normalment els anys de traspàs són aquells que són divisibles per 4, com per exemple el 2020 o el 2024.

Un any al calendari gregorià és una mica més curt que un any al calendari solar, que és el temps que tarda la Terra en fer una volta al Sol. Tot i que pensem que aquest procés dura exactament 365 dies, la veritat és que s’allarga una mica més: 365 dies, 5 hores, 48 minuts i 56 segons.

Aquest excedent d’hores i minuts s’acumula d’un any per l’altre i, quan arriba el moment –cada quatre anys–, s’uneixen per formar el 29 de febrer. Una jornada afegida al calendari, el dia més estrany de tots, el que dóna la seva particularitat al conegut com any de traspàs, que té 366 dies. Enguany toca.

L’any de traspàs també es coneix com a any bixest. El 29 de febrer és l’aniversari de les 32.000 persones bixestes que hi ha a Espanya -segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística- o els una mica més de 4,8 milions que hi ha a tot el món.

En realitat, no és fàcil néixer en bixest, ja que diuen els números que la probabilitat de venir al món un 29 de febrer és només d’una entre 1.461. Un selecte club, que té grup de Facebook i Club Mundial dels Bixestos, que compta amb integrants com Pedro Sánchez.

454 participants i gairebé 6.000 euros a la tercera cursa ‘Corre per les mames’ de Lloret de Mar

La cursa recapta diners per destinar al programa 'Guapes i Valentes', per ajudar les dones malaltes de càncer de mama.

Aquest cap de setmana dormirem una hora més: arriba el canvi d’hora d’hivern

La matinada del 25 d’octubre, a les tres tornaran a ser les dues. El canvi ens permetrà guanyar una hora de son, però també farà que es faci fosc més aviat.

Entra en vigor la reforma de les lleis de Dependència i Discapacitat

Els objectius principals són reduir la burocràcia, ampliar drets i reforçar el finançament públic.