Els principals grups de l’oposició (Junts, Tots per Lloret i ERC) alerten del fracàs del nou Mercat Municipal per culpa, diuen, de la mala gestió de l’alcalde Lamelas. En un vídeo conjunt que han penjat als perfils d’Instagram de les tres formacions, els portaveus denuncien que no se’ls ha tingut en compte a l’hora de decidir com s’ha de gestionar el mercat i expliquen que han decidit unir-se per denunciar la incapacitat del govern per fer-ho: una incapacitat que ha quedat palesa, asseguren, pel fet que només hi ha hagut tres ofertes per gestionar les onze parades que té el mercat, que ha suposat una inversió de 3,4 milions d’euros (finançats amb fons Next Generation).
Des del govern, neguen rotundament aquestes acusacions: consideren que s’ha fet una gestió correcte, de la mà de l’Institut de Mercats municipals de Barcelona, “experts en l’àmbit nacional i també internacional” i que sempre s’ha comptat amb els grups de l’oposició.
Com a representant dels principals grups de l’oposició, Jordi Martínez lamenta que no s’ha tingut en compte ni l’oposició ni tampoc el gremi de comerciants.
“No se’ns ha convidat a tots els ítems que podien garantir una bona sortida i un bon funcionament del mercat municipal”
Jordi Martínez

Martínez deixa clar que la crítica no és cap al mercat, que considera que pot ser un gran projecte per a Lloret de Mar, sinó per a la gestió del govern municipal liderat per Lamelas. Entre altres coses, critica que l’aportació econòmica que havien de fer els paradistes d’inici és massa elevada. En aquest sentit, creu que són imports raonables, però s’hauria de permetre pagar-los de manera fraccionada.
“Per la durada de la concessió, de 25 anys en el cas del bar i 35, en el de les parades, l’import és bo, però no estem d’acord en què qui vulgui obrir una botiga hagi de dipositar tots aquests diners d’una vegada”
Jordi Martínez
A més, també consideren que el reglament és massa punitiu i l’horari que es marca és massa complicat per gestionar determinats negocis.
Malgrat les crítiques, tant Junts, com Tots per Lloret i ERC confien en el projecte del mercat per aportar “dinamisme i activitat econòmica i gastronòmica” a la destinació i per això estenen la mà a l’equip de govern per treballar plegats a l’hora de buscar solucions.
Per la seva banda, la regidora de Promoció Econòmica i Comerç, Cristina Aymerich, nega de manera rotunda que no s’hagi tingut en compte l’oposició i els comerciants locals. Segons Aymerich, ha estat tot el contrari i, a més, assenyala que han treballat molt per fer difusió del nou mercat municipal.
“No és cert que no hem comptat amb ells: hem fet moltíssimes reunions amb tothom, sobretot amb l’oposició, per parlar de l’evolució de les obres i per parlar de les licitacions”
Cristina Aymerich
Malgrat tot, la regidora reconeix que alguna cosa ha fallat perquè només hi ha hagut tres sol·licituds i ara toca analitzar què ha passat i unir esforços per tirar endavant el projecte.
“Ara no toca buscar culpables, sinó valorar què ha passat, trucar tota la gent que ha passat pel mercat i saber per què no s’han presentat i mirar de trobar solucions anant tots a una”
Cristina Aymerich
Així doncs, les properes setmanes s’analitzarà per què les empreses i els comerciants amb qui han contactat els últims mesos no han mostrat interès en formar part del mercat municipal i decidir quines accions es duen a terme a partir d’ara.
