Prop d’un centenar de persones s’han concentrat a l’Ajuntament en suport als presos independentistes

S'han sumat a la convocatòria feta arreu del país per mostrar el suport als presos, que a partir d'avui són jutjats al Tribunal Suprem.

Jou Ramírez
Prop d’un centenar de persones s’han concentrat a l’Ajuntament en suport als presos independentistes

00:00



Prop d’un centenar de persones s’han aplegat aquest migdia, a les dotze, davant de l’Ajuntament. S’han sumat, així, a l’aturada als llocs de treball convocada a tot Catalunya en suport als presos independentistes que són jutjats des d’avui al Tribunal Suprem. A més a més, aquesta tarda s’han convocat concentracions arreu del país. De cara a aquest dissabte, 16 de febrer, es farà una gran manifestació a Barcelona; des de Lloret, ERC organitza un autocar que sortirà a dos quarts de tres de la tarda, per 10 euros per persona. De fet, partits i entitats independentistes han cridat a les accions populars «permanents» fins a la vaga general del 21 de febrer.

I coincidint amb el començament del judici, Òmnium Cultural reparteix un petit diari per informar de tots els detalls. A Lloret, se n’encarreguen els membres de la nova gestora. Un d’ells és en Jou Ramírez, que explica que la publicació, que s’ha començat a repartir a primera hora del matí arreu de Catalunya, fa una radiografia de la situació a dia d’avui.

Jou Ramírez, amb la publicació (NRLL)

Jou Ramírez recorda que la gestora de la Selva marítima, que inclou Lloret, Blanes i Tossa, es va crear fa poc amb ganes de tornar a activar Òmnium Cultural en aquest territori, ja que l’entitat va quedar inactiva després de la mort de Carles Estapé, que n’era el president a la zona.

Així doncs, els membres de la gestora provisional reparteixen, des de primer hora del matí, aquest petit diari. I és que segons els membres d’Òmnium és molt important que la població estigui informada sobre tots els detalls entorn al judici. En aquest sentit, Jou Ramírez recomana que es consulti Vilaweb.

Els acusats, avui al Tribunal Suprem (CCMA)

El judici ha començat avui al Tribunal Suprem, on els acusats són jutjats, entre altres delictes, per rebel·lió i sedició per l’organització del referèndum de l’1-O i la declaració d’independència del 27 d’octubre del 2017. La sessió ha començat amb les qüestions prèvies. Els 12 acusats s’han assegut tots junts als seients centrals de la sala, reservats per a ells, tot i que un cop s’hagin resolt les qüestions prèvies, alguns seuran a prop dels seus advocats.

Aprovades les ordenances fiscals per al 2027 que, segons el govern, «defensen i protegeixen el dret a l’habitatge»

Al Bon Dia Bona Hora d'aquest dijous escoltarem el posicionament dels diferents grups municipals.

Albert Ferrández: «És un orgull i una responsabilitat tenir la possibilitat d’anar al Congrés»

El regidor lloretenc, alcaldable d'ERC a les properes municipals, és el número dos de la candidatura republicana al Congrés per Girona.

La lloretenca Mari Carmen Retamero, número 6 del PSC al Congrés per Girona

És la primera vegada que forma part d’una llista electoral i assegura que és tot un honor.
00:00:38

Detinguts dos del delinqüents més actius a Lloret, amb nombrosos antecedents

Un dels detinguts va arrencar una cadena d’or a una dona gran i l’altre acumulava 16 antecedents policials i tenia una ordre d’expulsió.