Roba Amiga incrementa un 25% la roba usada recollida a Lloret de Mar, més de 72.000 quilos

La cooperativa recull roba usada arreu de Catalunya per donar-li una segona vida, fomentant la contractació de persones en situació o risc d'exclusió social.

El contenidor de Roba Amiga de Can Sabata

Marina Nicolàs
Roba Amiga incrementa un 25% la roba usada recollida a Lloret de Mar, més de 72.000 quilos

00:00



Els contenidors de la cooperativa Roba Amiga de Lloret de Mar van recollir més de 72.000 quilos de roba el 2019; la xifra representa un increment de més d’un 25% respecte l’any anterior, quan van ser uns 57.000 quilos.

Roba Amiga recull roba usada i la posa a punt per donar-li una segona vida, de manera que vetlla per reduir al màxim els residus tèxtils. I ho fa fomentant l’ocupació de persones en situació o risc d’exclusió social. Per tot plegat, la regidora de Medi Ambient, Marina Nicolàs, fa una valoració molt positiva del servei.

Roba Amiga explica que, amb la roba dipositada als seus contenidors, el que fan és seleccionar-la, etiquetar-la i vendre-la a les botigues que té la mateixa cooperativa. Són botigues de segona mà, amb roba a preus molt assequibles. Si la roba no es pot reutilitzar, la porten a la deixalleria.

Una botiga de la Cooperativa (Roba Amiga)

Els contenidors de Roba Amiga són fàcilment identificables, de color taronja i amb el nom de la cooperativa visible. A Lloret n’hi ha una trentena repartits arreu del municipi. La regidora anima tothom a abocar-hi la roba que ja no es fa servir, tot i que remarca que ha de ser roba que estigui en bones condicions. A més, s’ha de deixar tancada en bosses i les sabates lligades pels cordons.

Més enllà de Lloret, de contenidors de la cooperativa Roba Amiga n’hi ha arreu de Catalunya. A dia d’avui n’hi ha més de 2.500 repartits per tot el territori, que el 2019 van permetre recollir més de 12.000 tones de roba.

La cultura catalana i el Mediterrani, protagonistes al Drone Festival d’aquest cap de setmana

El festival es farà aquest divendres i dissabte, a les 21 hores, a la platja de Lloret.

Més de 5.500 alumnes tornen als centres educatius de Lloret en un inici de curs marcat per la vaga de docents

El nou calendari acadèmic comença després que l'Ajuntament hagi invertit 350.000 euros en tasques de manteniment i millora als centres escolars.

La primera hora de la zona verda passa a ser gratuïta per a tothom

Novetats a la zona verda d’aparcament de Lloret. La primera és que, a partir d’avui mateix, tots els no residents poden estacionar gratuïtament durant...

Nou decret per obligar la Policia Local a fer hores extra de manera indefinida

L'alcalde ha aprovat el decret per "solucionar els dèficits que provoca, en matèria de seguretat, l’increment de baixes i indisposicions" a la policia municipal.