Rodapeus organitza un nou bany assistit a la platja de Lloret

L'entitat ha facilitat que en Raül, un noi de trenta-un anys, pogués accedir a l'aigua mitjançant la cadira amfíbia.

Manolo Juiz
Rodapeus organitza un nou bany assistit a la platja de Lloret
00:00

L’Associació Rodapeus, que ajuda a persones amb mobilitat reduïda, ha dut a terme aquest diumenge un nou bany
assistit a la platja de Lloret amb un dels seus participants.

Es tracta d’en Raül, un jove de trenta-un anys que té un 48% de mobilitat reduïda, un fet que provoca que només pugui moure les mans.

Ens ho explica Manolo Juiz, president de l’Associació Rodapeus, que assegura que el bany de diumenge, va ser meravellós, gràcies a la grua que va facilitar el traspàs d’en Raül de la seva cadira elèctrica a la cadira amfíbia.

«Vam anar a la platja de Lloret a fer un bany assistit amb un dels nostres usuaris i va ser meravellós. Tot el sistema està molt ben preparat i vam passar un bon matí de bany».

Manolo Juiz

La missió de l’entitat, explica el president, és facilitar l’accés de diferents experiències a persones que el dia a dia se’ls complica per la seva mobilitat. Una feina totalment voluntària i molt gratificant.

«T’adones que pel que a tu és supersenzill, com pujar una muntanya un matí, a ells se’ls fa molt complicat i necessiten ajuda de persones».

Manolo Juiz

Aquest pròxim diumenge, l’Associació de Veïns i Veïnes de Fenals farà una botifarrada per recollir diners i poder comprar una nova cadira que els permeti tenir un usuari més i fer excursions a la muntanya.

D’altra banda, l’última setmana d’octubre i com cada any, Rodapeus farà un tros del camí de Santiago des de Vitória a Irun. Ho faran amb un grup format per tres nois amb discapacitat intel·lectual, quatre nois més amb diversitat funcional i trenta voluntaris que faran que el camí sigui el més amè possible.

La periodista gastronòmica Alba Solé reivindica el Sant Elm com un restaurant que desmunta els tòpics sobre Lloret

La periodista i comunicadora gastronòmica destaca el producte, la vinculació amb el territori i l’honestedat del restaurant lloretenc.

Reobert el servei d’Urgències de l’Hospital Comarcal de la Selva després de les inundacions

Aquest diumenge, la zona va quedar inundada arran de l’aiguat històric que ha afectat el litoral català.

El braçalet solidari d’Oncolliga ja està a la venda

Els diners recaptats aniran de manera íntegra a ajudar els malalts de càncer i les seves famílies.

Torna el taller de teatre social per a dones de la mà d’Enraona Teatre

Les sessions es faran tots els dimecres d’octubre i novembre al Teatre de Lloret i estan obertes a dones de totes les edats, sense necessitat de tenir experiència teatral.