130 alumnes dels instituts Rocagrossa, Coll i Rodès, Institut-Escola i la Immaculada de Lloret de Mar han fet avui un repte important: 18 quilòmetres amb bicicletes tot terreny (BTT).

És la segona prova de l’Estudiant de Ferro, la qual passa per camins i corriols de Sant Pere del Bosc, segons Pau Basart, de l’institut Rocagrossa, qui organitza la competició.

L’activitat consta de tres proves, que es reparteixen al llarg del curs, una per cada trimestre. A finals de l’any passat, es va dur a terme la 1a, que va consistir en córrer a peu 12 quilòmetres pels boscos de Lloret. La segona, una cursa amb bicicletes tot terreny, és avui, 18 de març, i la de natació, amb dos recorreguts de 600 i 1.500 metres, arribarà l’1 de juny.

Xana Solé, de la Immaculada Concepció, es mostra “contenta de la resposta dels alumnes”. Mentre que Jordi Rupià, Roger Serrano, Jordi Tibau i Ramiro Ceccarossi -tots ells, alumnes del Coll i Rodès- expliquen que hi participen per “disfrutar fent esport, per conèixer altres joves i gaudir de la bici”.

L’Estudiant de Ferro no només és una prova esportiva. Es tracta de passar una bona estona, conèixer estudiants d’altres centres i descobrir l’entorn natural de Lloret, tal i com destaca Joan de Domingo, director de l’Institut-Escola.
L’Estudiant de Ferro, que va començar el 2016 i que l’any passat no es va poder celebrar per la pandèmia, és un triatló que organitzen els instituts de Lloret, amb el suport de l’Ajuntament i del Consell Comarcal de la Selva.