S’inaugura ‘Trajectòries’, la nova mostra del Batxillerat Artístic del Coll i Rodés

És una mostra dels treballs de totes les assignatures artístiques de primer i segon de Batxillerat. Es podrà visitar a la Biblioteca municipal fins al 6 de maig.

Montse Martínez
S’inaugura ‘Trajectòries’, la nova mostra del Batxillerat Artístic del Coll i Rodés
00:00

Trajectòries. Així es titula la nova exposició que acull la Biblioteca i que mostra les obres dels alumnes del Batxillerat Artístic de l’institut Coll i Rodés. Una de les professores, Montse Martínez, explica que la intenció és mostrar tot el procés a l’hora d’elaborar una obra, des que es té la idea fins que s’aconsegueix el resultat final.

“Volíem dedicar l’exposició al procés que fan els artistes –o els nostres alumnes- per tenir una obra acabada, per tant, hi ha obres acabades, però també esbossos”

Montse Martínez

Per a Montse Martínez, el més interessant és la gran varietat d’obres, ja que l’exposició recull treballs de totes les assignatures; per exemple, hi ha escultures de volum, projectes de disseny d’interiors, fotografia, vídeos i pintures, entre altres.

El alumnes preparant l'exposició 'Trajectòries' (Institut Coll i Rodés)
El alumnes preparant l’exposició ‘Trajectòries’ (Institut Coll i Rodés)

En aquest sentit, es demostra que aquest batxillerat té moltes possibilitats.

«Es veuen molts àmbits que pot abastar el Batxillerat artístic, que potser fins ara no estava prou valorat i és un privilegi que el tinguem a Lloret»

Montse Martínez

La professora posa de relleu que cada vegada hi ha més alumnes interessats en cursar el Batxillerat Artístic.

“Comença a haver-hi un bon nombre d’estudiants que s’apunten a aquest batxillerat amb convicció artística”

Montse Martínez

Montse Martínez recorda que l’art el tenim en el dia a dia molt més del que ens pensem i celebra que cada cop tothom en sigui més conscient. A més, arran de la pandèmia encara s’ha fet més palès.

El alumnes preparant l'exposició 'Trajectòries' (Institut Coll i Rodés)
El alumnes preparant l’exposició ‘Trajectòries’ (Institut Coll i Rodés)

La mostra s’inaugura avui, a les cinc de la tarda, amb un acte que tindrà l’aforament limitat. Després, però, es podrà visitar fins al 6 de maig a la sala d’exposicions de la Biblioteca municipal.

Lloret destinarà 800.000 euros a millorar la climatització dels seus centres educatius públics

La proposta de Sumem Lloret s'ha aprovat al ple per unanimitat i preveu actuacions com millorar l'aïllament tèrmic o substituir portes i finestres, entre d'altres.

Lloret tindrà una nova llar d’infants municipal, que s’ubicarà a Fenals

Serà la tercera llar d’infants municipal de Lloret i la previsió és que els treballs comencin en breu.

El seguiment de la vaga de docents a Lloret és baix en el primer dia de curs

Tot i així, les reclamacions del col·lectiu segueixen sobre la taula i hi ha hagut mobilitzacions arreu del territori.

Més de 5.500 alumnes tornen als centres educatius de Lloret en un inici de curs marcat per la vaga de docents

El nou calendari acadèmic comença després que l'Ajuntament hagi invertit 350.000 euros en tasques de manteniment i millora als centres escolars.