S’inicia Mapadeball, un projecte que connecta els joves amb la dansa

Lloret és un dels onze municipis catalans seleccions per impulsar el projecte.

Cristina Catalán
S’inicia Mapadeball, un projecte que connecta els joves amb la dansa
00:00

Comença a Lloret de Mar el projecte Mapadeball, una iniciativa que connecta joves amb la dansa. L’objectiu és apropar el moviment i la dansa contemporània a alumnes de Secundària, per tal que sigui una eina educativa, creativa i transformadora, tal com s’ha explicat en una presentació feta aquest dimecres al Teatre.

Lloret és un dels onze municipis de Catalunya seleccionats per al projecte, juntament amb Mataró, Olot, Granollers, Vilanova i La Geltrú, Figueres, Reus, Tortosa, Lleida i Tarragona. En aquesta primera edició a la vila, hi ha un total de 150 alumnes implicats en el Mapadeball. Són de primer d’ESO de l’Institut-Escola i del Rocagrossa. Les sessions han començat aquest mes de gener.

Cristina Catalán durant la presenetació del projecte Mapadeball
Cristina Catalán durant la presenetació del projecte Mapadeball

La iniciativa va a càrrec de professionals de la coreografia amb la participació de ballarins locals que ensenyen als alumnes dels centres educatius. En el cas de Lloret l’artista és Cristina Catalán.

“Mapadeball és una eina brutal perquè els alumnes es puguin expressar lliurement, l’objectiu final és una coreografia, però el més important és tot el procés i el que s’enduran en aquestes sessions”

Cristina Catalán

El projecte Mapadeball, impulsat per la Conselleria de Cultura, el lideren el Mercat de les Flors i la Xarxa Transversal. Tot plegat desemboca en un espectacle previst al Teatre el 29 d’abril, Dia Mundial de la Dansa.

Lloret destinarà 800.000 euros a millorar la climatització dels seus centres educatius públics

La proposta de Sumem Lloret s'ha aprovat al ple per unanimitat i preveu actuacions com millorar l'aïllament tèrmic o substituir portes i finestres, entre d'altres.

Lloret tindrà una nova llar d’infants municipal, que s’ubicarà a Fenals

Serà la tercera llar d’infants municipal de Lloret i la previsió és que els treballs comencin en breu.

El seguiment de la vaga de docents a Lloret és baix en el primer dia de curs

Tot i així, les reclamacions del col·lectiu segueixen sobre la taula i hi ha hagut mobilitzacions arreu del territori.

Més de 5.500 alumnes tornen als centres educatius de Lloret en un inici de curs marcat per la vaga de docents

El nou calendari acadèmic comença després que l'Ajuntament hagi invertit 350.000 euros en tasques de manteniment i millora als centres escolars.