Som.Infància reclama millores per garantir la qualitat educativa a l’etapa del 0-3

Un grup d'educadores de la Selva s'han unit per reclamar millores estructurals, entre les quals hi ha la reducció immediata de les ràtios a les aules.

Imma Anguita
Som.Infància reclama millores per garantir la qualitat educativa a l’etapa del 0-3
00:00

Educadores de llars d’infants de 19 municipis de la comarca de la Selva han creat el moviment Som.Infància. L’objectiu és fer visibles les mancances del sistema educatiu en el primer cicle d’educació infantil, que va dels zero als tres anys, i reclamar millores estructurals per garantir la qualitat pedagògica i unes condicions laborals dignes per al col·lectiu.

Una de les representants de Som.Infància, Imma Anguita, argumenta que el nou decret d’educació marca un currículum que és molt interessant, però que és impossible complir amb les condicions precàries que tenen a les escoles bressols. “Ens posen una llista de condicions meravelloses, hi estic molt d’acord, tenim un dels millors currículums de tot Europa, però hauria de lligar amb el decret que marca les condicions molt precàries: unes ràtios molt amples, no estem a gust treballant, tenim un horari que no permet fer tota la feina que tenim… Ens és complicat lligar les dues coses”, reivindica Imma Anguita.

“Ens és complicat lligar el currículum, un dels millors d’Europa, amb les condicions molt precàries que tenim”

Imma Anguita
Una de les trobades del moviment (Som.Infància)
Una de les trobades del moviment (Som.Infància)

Tal com indiquen en el seu manifest, una de les principals demandes de Som.Infància és la reducció de les ràtios actuals, que són “excessivament altes”, a banda de poder comptar amb “una parella educativa a cada aula, una mesura que permetria garantir una atenció més respectuosa, acollidora i personalitzada als infants”.

“Si tenim una visió d’escola tan potent, però no és acompanyada, és impossible que puguem donar qualitat educativa als nostres infants”

Imma Anguita

Des de les escoles bressol, l’objectiu de les educadores no és ensenyar conceptes, sinó acompanyar els més petits en el seu desenvolupament els primers anys de vida. Una etapa fonamental per al desenvolupament emocional, social i cognitiu dels infants.

Educadores amb la samarreta reivindicativa a l'escola (Som.Infància)
Educadores amb la samarreta reivindicativa a l’escola (Som.Infància)

I per aconseguir la qualitat educativa necessària, Imma Anguita afegeix que també caldria millorar les condicions de les famílies a l’hora de poder conciliar la vida laboral amb la familiar.

“Si volem qualitat educativa, també s’ha de donar qualitat a les famílies”

Imma Anguita

Les membres de Som Infància, que ronden la setantena, cada dimecres duen una samarreta groga a l’escola per fer visible que s’estan mobilitzant i que volen un canvi.

Per ara, s’han trobat dues vegades i tenen una nova reunió prevista, el 10 de maig, a Vidreres.  

Lloret destinarà 800.000 euros a millorar la climatització dels seus centres educatius públics

La proposta de Sumem Lloret s'ha aprovat al ple per unanimitat i preveu actuacions com millorar l'aïllament tèrmic o substituir portes i finestres, entre d'altres.

Lloret tindrà una nova llar d’infants municipal, que s’ubicarà a Fenals

Serà la tercera llar d’infants municipal de Lloret i la previsió és que els treballs comencin en breu.

El seguiment de la vaga de docents a Lloret és baix en el primer dia de curs

Tot i així, les reclamacions del col·lectiu segueixen sobre la taula i hi ha hagut mobilitzacions arreu del territori.

Més de 5.500 alumnes tornen als centres educatius de Lloret en un inici de curs marcat per la vaga de docents

El nou calendari acadèmic comença després que l'Ajuntament hagi invertit 350.000 euros en tasques de manteniment i millora als centres escolars.