La Tirada a l’Art s’avança una setmana per no coincidir amb el Carnaval

Enlloc de fer-se el primer diumenge de febrer, com mana la tradició, es duu a terme aquest 31 de gener.

El primer 'vol' de la Tirada a l'Art, a les 8 hores

Carles Carbonell
La Tirada a l’Art s’avança una setmana per no coincidir amb el Carnaval

00:00



La Tirada a l’Art s’avança una setmana. Enlloc de fer-se el primer diumenge de febrer, com mana la tradició, es duu a terme aquest 31 de gener, per no coincidir amb el Carnaval. Aquest canvi de dates l’ha comunicat el Xino Xano, que organitza aquesta tradicional activitat dues vegades al llarg de l’any a Lloret.

Un membre de la penya, Carles Carbonell, explica que la Tirada a l’Art consisteix en reproduir un sistema antic de pesca -que permetia la subsistència dels lloretencs, temps enrere- en què els veïns col·laboren en arrossegar des de la sorra la xarxa o art que ha quedat estès en el mar.

El resultat és peix fresc –que solen ser sonsos i ragets– que permeten cuinar un bon esmorzar a peu de platja per a tots els participants. Segons el Xino Xano, cap a un centenar de persones col·laboren amb la Tirada a l’Art.

L’activitat arriba aquest diumenge, últim dia de gener. El primer vol o tirada és a les 8 del matí, i el segon, a quarts d’11. Tot plegat però depèn sempre del temps i de l’estat de la mar.

Tot a punt per la 13a Marxa de Torxes

El recorregut, que començarà aquesta nit a les nou del vespre i sortirà des de la Dona Marinera, estrena enguany nou itinerari.

L’Esplai Capicua inaugura exposició per celebrar el seu 35è aniversari

Hi trobareu objectes, fotografies i anècdotes de les quals han estat les tres dècades i mitja d'història de l'agrupació lloretenca.

Tarda de contes a la plaça Melcior Montero

L'activitat, a càrrec de la narradora oral Mon Mas, pretén apropar la biblioteca als barris més allunyats.

La Festa Major de les Alegries arriba diumenge amb una programació pensada per a tots els públics

Entre els actes més destacats trobarem la Batallada, el dinar a la Pineda i el berenar popular amenitzat amb discjòquei.