Treballar per un Lloret de Mar sense fums

Aquest serà el tema que tractarà enguany l’Ajuntament dels Infants, constituït aquesta setmana.

Carlos Costa
Treballar per un Lloret de Mar sense fums
00:00

Treballar per un Lloret de Mar sense fums. Aquest serà el tema que tractarà l’Ajuntament dels Infants, constituït aquesta setmana. La contaminació per fums, l’addicció al tabac i la salut ambiental així com la combustió del trànsit engloben aquesta problemàtica, la qual s’anirà definint en els properes trobades, segons el regidor Carlos Costa.

L’Ajuntament dels Infants ha iniciat una nova edició amb un total de 15 participants. Cursen 5è de Primària i representen totes les escoles de Lloret de Mar (Esteve Carles, Pere Torrent, Pompeu Fabra, Àngels Alemany, Institut-Escola i Col·legi Immaculada concepció). Han estat triats pels companys de classe, als quals representen, i treballaran en aquest curs per elaborar un projecte de millora per a la vila. En aquest cas, tal i com s’ha definit en la primera sessió, per reduir les emissions de fums a Lloret.

https://www.youtube.com/watch?v=jfAmwUbRK3w&ab_channel=NOVAR%C3%80DIOLLORETTV

El projecte de l’Ajuntament dels Infants neix fa més de 15 anys, amb l’objectiu de crear un espai educatiu i de participació amb nens i nenes de 5è de primària. Té com a finalitat educar en la participació democràtica i promoure la participació infantil al municipi. A més, permet als infants exercir els seus drets i col·laborar activament en el desenvolupament i millora del seu municipi, aportant idees, reflexions i propostes.

Els infants experimenten el deure de col·laborar amb la comunitat. Cada any es treballa un tema a proposta dels mateixos infants o com encàrrec de l’Ajuntament. Els representants escollits es reuneixen una vegada al mes, de gener a juny. Al final, se celebra el Plenari de l’Ajuntament dels Infants on assisteixen tots els infants de 5è de primària. Allà, els 15 regidors i regidores presenten les propostes treballades, les quals acabant amb la seva aprovació.

En les diferents edicions, l’Ajuntament ha treballat temes com el reciclatge, disseny de camins escolars, propostes per millorar i conservar els parcs urbans, tradicions, civisme, millores pel medi ambient i platges de Lloret. El curs passat va ser la creació d’un mapa de refugis climàtics.

Lloret destinarà 800.000 euros a millorar la climatització dels seus centres educatius públics

La proposta de Sumem Lloret s'ha aprovat al ple per unanimitat i preveu actuacions com millorar l'aïllament tèrmic o substituir portes i finestres, entre d'altres.

Lloret tindrà una nova llar d’infants municipal, que s’ubicarà a Fenals

Serà la tercera llar d’infants municipal de Lloret i la previsió és que els treballs comencin en breu.

El seguiment de la vaga de docents a Lloret és baix en el primer dia de curs

Tot i així, les reclamacions del col·lectiu segueixen sobre la taula i hi ha hagut mobilitzacions arreu del territori.

Més de 5.500 alumnes tornen als centres educatius de Lloret en un inici de curs marcat per la vaga de docents

El nou calendari acadèmic comença després que l'Ajuntament hagi invertit 350.000 euros en tasques de manteniment i millora als centres escolars.