Imatge: Llibres d'autors lloretencs | Font: NRLL
Arxiu de so: Joan Sala, Jaume Ribera i Josep Blanch
Podcast: Download (Duration: 1:26 — 2.0MB)
Una seixantena de parades omplen el passeig Jacint Verdaguer aquesta Diada de Sant Jordi, acompanyada per un cel ben assolellat, que fa lluir la 34ena edició de la Fira del Llibre i la Rosa. Hi ha parades de floristeries, llibreries, entitats i partits polítics.
La tradició marca que el 23 d’abril els nois han de regalar una rosa a les seves enamorades i les noies han de regalar un llibre. El llibreter Joan Sala, de Can Gallissà, exposa quines són les obres més destacades d’aquest any.
A la fira d’ahir també hi ha, com sempre, una parada amb llibres que parlen de Lloret o escrits per autors lloretencs. En Jaume Ribera de Patrimoni Cultural comenta quines són les novetats d’aquest any.
Aquest 2014, per primera vegada, l’Ajuntament ha organitzat la fira en solitari, perquè recordem que cada any l’organitzava conjuntament amb l’APAC, l’Associació Popular de la Cultura. Després de 35 anys treballant per fomentar la cultura, l’entitat ha decidit dissoldre’s. Un membre de l’APAC, Josep Blanch, explica que la fira ha crescut molt durant aquests anys i està convençut que la continuïtat està garantida, malgrat la desaparició de l’APAC.
Josep Blanch també ha anunciat que la inauguració de la plaça Germinal Ros, davant del teatre, es preveu al voltant del 10 de maig.
La Diada de Sant Jordi es complementa amb una audició de sardanes a la plaça de la Vila i un dictat popular organitzat per l’Oficina de Català.