Cap nen sense bigoti és el lema de la campanya del Banc d’Aliments i l’Obra Social “la Caixa”. L’objectiu és recollir llet per a les persones en risc d’exclusió social i a Lloret, aquesta aportació voluntària, es pot fer a l’hospital comarcal de Blanes o al de Calella. El termini s’acaba aquest diumenge.
La iniciativa compta amb la col•laboració de l’empresa ISS. El director de Responsabilitat Social Corporativa i també de la Fundació “Una sonrisa más”, Ramon Folch, ha explicat que la recollida de llet està sent tot un èxit.
L’empresa ISS, que compta amb 30.000 treballadors arreu de l’Estat, ja fa anys que col•labora amb el Banc dels Aliments i, segons Folch, un dels èxits de la recollida de llet, a banda de la bona campanya de comunicació que se n’ha fet, és que es demana un producte concret als ciutadans. En aquest sentit, assegura que, a partir d’ara, cada any demanaran al Banc dels Aliments quin producte és el més necessari.
En aquesta ocasió s’ha demanat llet perquè és un dels aliments més demanats per les entitats socials, però tot i així no es pot cobrir la demanda de tretze milions de litres, que seria la necessària per garantir el consum mínim de llet per consumidor i setmana. De les 252.000 persones ateses pels bancs d’aliments catalans, 50.000 són menors d’entre un i dotze anys, als quals va dirigida principalment la campanya.
Per la seva banda, l’ONU assenyala que un got de llet aporta el 21% de les proteïnes i el 8% de calories i nutrients que necessita diàriament un menor de cinc anys.
