L’Oficina de Català, a Facebook

L’Oficina de Català de Lloret ha creat una pàgina de Facebook per difondre totes les activitats que duu a terme, avançar les que farà, per exemple per Sant Jordi, i també proporcionar informació sobre la llengua catalana. La pàgina s’adreça no només a alumnes de l’oficina i a parelles lingüístiques, sinó a totes les persones […]

Cesca Cornellà
L’Oficina de Català, a Facebook

00:00



L’Oficina de Català de Lloret ha creat una pàgina de Facebook per difondre totes les activitats que duu a terme, avançar les que farà, per exemple per Sant Jordi, i també proporcionar informació sobre la llengua catalana. La pàgina s’adreça no només a alumnes de l’oficina i a parelles lingüístiques, sinó a totes les persones interessades en el català.

La responsable de l’oficina, Cesca Cornellà, exposa que han penjat “informació sobre cursos, voluntariat, sortides de coneixement de l’entorn…”. Cornellà argumenta que han triat Facebook pel “potencial que té com a xarxa social, com a mitjà de comunicació és molt potent”.

Una de les informacions que es poden trobar a Facebook són les properes activitats de l’Oficina de Català. Sense anar més lluny, el proper 23 d’abril, per Sant Jordi, muntarà un dictat popular, igual que va fer l’any passat.

La setmana següent organitzarà una xerrada a Lloret amb Matthew Tree, anglès, escriptor i defensor de la llengua catalana, que col·labora habitualment amb els mitjans de comunicació.

L’Escola Oficial d’Idiomes de Blanes, la més propera que hi ha a Lloret, celebra el desè aniversari i dóna xifres: en aquest temps ha atès més de 3.500 alumnes. El primer any va començar amb 260 estudiants i aquest curs suma 700 matriculats, que estudien anglès, francès o alemany (diferents nivells).

Després d’una dècada, l’anglès és encara l’idioma amb més sol·licituds. Tot i així, el centre es planteja oferir rus, per les moltes demandes que li arriba. La directora de l’Escola Oficial d’Idiomes de Blanes, Pilar Martí, explica que interessa a “hotelers, comerciants… qui vol trobar feina a l’estiu, ha de saber rus” i afegeix que “l’escola de Calella el dóna, però la demanda també ha arribat al centre de Blanes”.

Els alumnes que assisteixen a l’Escola Oficial d’Idiomes de Blanes són universitaris, mestres, professionals d’àmbits diversos, gent a l’atur que vol rebre formació, i fins i tot persones jubilades.

El Club Futbol Sala Lloret cau derrotat per la mínima davant del Ràpid Santa Coloma (1-0)

Els lloretencs continuen sense trobar el camí de la victòria i se situen penúltims a la classificació, encara sense puntuar.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.