Avui s'ha donat el tret de sortida, a Lloret de Mar, a les jornades de la Cuina de l'Art. S'allarguen tot el mes d'octubre, a través dels menús que ofereixen 26 establiments, entre restaurants i hotels, que han elaborat tot tipus de plats, amb el peix i marisc com a ingredient principal.
El municipi organitza l'11a edició del certamen, que permet potenciar l'oferta gastronòmica de la destinació. Josep Franch, gerent del gremi d'hostaleria, assenyala que “els restauradors estan contents perquè ve clientela nova i venen més menús, així augmenta la rendibilitat del negoci” i conclou que “és una bona promoció i els clients també estan satisfets”.
Un altre objectiu de les jornades de la Cuina de l'Art és “intentar allargar la temporada turística, desestacionalitzar”. El mateix passa amb les jornades d’arròs que tenen lloc a la primavera.
Segons els organitzadors, els menús que s'ofereixen durant el mes d'octubre presenten una qualitat excel·lent, gran varietat i preus per a totes les butxaques. Van dels 22 als 78 euros. “En els darrers anys s’ha demanat ajustar-se al màxim, la crisi es nota”, explica Franch.
Les jornades de la Cuina de l'Art solen servir uns 3.000 menús. Una xifra que es dóna en els darrers anys i que és inferior a edicions anteriors, a causa de la recessió econòmica.
Els restauradors utilitzen peix i marisc de la costa lloretenca per elaborar uns plats, farcits d'imaginació i també de productes locals. Se serveixen en un total de 26 establiments entre l’1 i el 31 d’octubre a Lloret de Mar.
