Prop de 3.000 esportistes competiran aquest cap de setmana a Lloret de Mar. El motiu són les diverses competicions que es concentren a la vila: d’atletisme, volei platja, karate, futbol i gimnàstica rítmica.
El més nombrós serà el Campionat de Catalunya d’atletisme en les categories juvenil, júnior i promesa, que per tercera vegada es disputa a Lloret. El president del club local, Manel Fernández, ha explicat que l’elevada concentració de participants es deu al fet que la trobada comptarà amb els setze millors catalans de cada modalitat en cada categoria. Del Lloret-La Selva, tenen opció a fer podi en la categoria de 3.000 metres obstacles Ana Quílez, Ïa Vidal i Buba Sabaly. Les proves es disputaran durant tot el dia de dissabte i diumenge al matí i els premis s’aniran entregant a mesura que acabi cada modalitat.
D’altra banda, Fenals és l’escenari de la segona jornada del Campionat de Catalunya de volei platja, que es disputarà al llarg de l’estiu a tota la costa catalana. La competició comptarà amb jugadors de nivell que disputen diverses proves fins al setembre i una modalitat oberta a tothom, perquè els lloretencs s’hi puguin apuntar.
També durant tot el cap de setmana, la XEF, la Xarxa d’Escoles de l’Espanyol, i el Club de Futbol Lloret duen a terme tornejos de clausura de la temporada. En el cas de la XEF, aplegarà una cinquantena de jugadors. L’entitat ha programat el gruix de partits per al cap de setmana que ve, però en aquest es veuran les cares els alevins de futbol 7 del València, el Llagostera, el Racing Blanenc i el Lloret. Els partits es disputaran al camp del Molí.
Pel què fa al torneig del Club de Futbol Lloret, es disputarà en el camp municipal d’esports al llarg del matí d’aquest dissabte, amb la categoria aleví. Diumenge, jugaran els nens de quatre i cinc anys. Dues setmanes després, la del 18 i 19 de juny, es faran els tornejos de prebenjamins i benjamins.
Seguim amb més esports, perquè el Karate també tindrà un pes important aquest cap de setmana a Lloret, ja que se celebra un torneig internacional amb 500 participants de 5 a 17 anys, vinguts de França, Itàlia, Bèlgica i d’arreu d’Espanya. Un dels responsable del club Karate-DO, Driss Labied, ha convidat tothom a anar al pavelló municipal d’esports a veure la competició.
Finalment, de cara a diumenge a la tarda, l’Escola de Gimnàstica Rítmica també prepara la cloenda de la temporada amb una gimnastrada. El centenar de nenes del club, que tenen de 3 a 23 anys, sortiran a la pista per oferir un tastet del què han après durant els últims mesos, tal com apunta l’entrenadora Blanca Lloveras. La gimnastrada es farà al pavelló del Molí, diumenge a la tarda, de quatre a nou. Però l’entitat seguirà activa després, perquè la setmana que ve algunes de les nenes disputaran el campionat d’Espanya.