Una 30a d’usuaris de la Tarda Jove estan fent al llarg de l’estiu de voluntaris al Centre de Distribució d’Aliments i als horts socials del Camí de l’Àngel.
En el CDA, on hi ha molta feina per l’allau d’usuaris que venen a buscar menjar, aquests joves ajuden la resta de voluntaris, preparant els lots i recollint els aliments que arriben al local, que gestiona Cáritas. Mentre que als horts ajuden els usuaris a netejar la parcel·la i a plantar-hi aliments.
És la primera vegada que es duu a terme aquest tipus de voluntariat, que permet als joves conèixer la realitat lloretenca. Tots aquests usuaris tenen més de 16 anys i es troben en una situació de vulnerabilitat, en risc d’exclusió social.
Arantxa Jimenez, regidora de Benestar i Familia, fa un balanç positiu del voluntariat. Destaca què els usuaris de la Tarda Jove compten amb un seguiment individualitzat per a la seva reinserció i la majoria són «casos d’èxit».
La Tarda Jove és un servei del departament de Benestar i Família creat l’any 2012 per ajudar joves en situació de vulnerabilitat. L’objectiu principal és reduir el risc d’exclusió d’aquests joves, potenciant la seva autonomia personal a través de processos d’empoderament, així com afavorir-ne la participació en el seu entorn. Fan servir espais municipals, com els centres cívics, per fer-hi diferents activitats.
