Els centres de culte religiós que s'obrin a partir d'ara a Lloret de Mar hauran d'estar separats per 300 metres de distància. Aquesta restricció afecta el nucli antic de la vila i els barris, és a dir, les zones urbanes del municipi.
La novetat forma part de la modificació del pla general, aprovada en el ple de la setmana passada. Una mesura que va desfermar la polèmica en la sessió, ja que les entitats religioses van omplir la sala amb pancartes que acusaven els polítics de racisme.
Des de l'equip de govern han assegurat que s'han reunit amb totes les associacions que ho han volgut, han tingut en compte les al·legacions presentades i que estan oberts al diàleg. El regidor d'Urbanisme, Jordi Martínez, de CiU, explica que a Lloret en l'actualitat hi ha 4 centres de culte i que se'n vol obrir un de nou en una nau industrial. Afegeix que no generen problemes greus de convivència i que les queixes que sorgeixen, es van solucionant.
La decisió de deixar 300 metres entre els nous centres de culte, va generar en el ple crítiques de l'oposició. I és que la mesura va rebre el suport de CiU, PSC i ERC; el vot en contra del PP, d'ICV-EUiA i el regidor no adscrit; i el MILLOR es va abstenir.
Els més crítics van ser ICV – EUiA i PP, però per motius oposats.
Si el PP critica la mesura perquè creu que és massa permissiva, ICV-EUiA, per contra, considera que és massa restrictiva.
El setembre passat, ERC es va abstenir perquè la modificació no havia tingut en compte l'opinió dels veïns. Aquest cop li ha donat suport.
