40.000 euros en ajudes per a material escolar

L'Ajuntament de Lloret destina 40.000 euros en ajudes per a llibres i material escolar. La xifra l'ha donat a conèixer ICV-EUiA, que va pactar els pressupostos del 2013 amb l'equip de govern i el PSC. Un dels acords era destinar diners a les famílies que més ho necessiten per a beques menjador i llibres de […]

L'Ajuntament de Lloret destina 40.000 euros en ajudes per a llibres i material escolar. La xifra l'ha donat a conèixer ICV-EUiA, que va pactar els pressupostos del 2013 amb l'equip de govern i el PSC. Un dels acords era destinar diners a les famílies que més ho necessiten per a beques menjador i llibres de text.

Finalment, aquesta partida s'ha fet realitat. ICV i PSC desitgen que es faci efectiva el més aviat possible, perquè el curs ja ha començat i les famílies han hagut d'avançar els diners. És la primera vegada que el consistori destina una part dels pressupostos en aquest tipus d'ajudes. L'oposició assenyala que, per algun error -que espera que no es repeteixi- els diners no han pogut arribar abans a les famílies.

Xavier Rodríguez Pacios, regidor d'ICV, admet que “potser enguany s’ha comès algun error, però cal ser lògics, és el primer any en què l’Ajuntament destina diners per a llibres i beques menjador”.

Si aquesta és la postura d'ICV, el PSC -que també va pactar aquesta partida amb l'equip de govern- té problemes interns de comunicació. Fa uns dies, el primer secretari Francisco Pastor va denunciar que el govern de Lloret havia incomplert l'acord en matèria d'educació. Ara, el portaveu del grup, Joan Bernat, l'ha rectificat. “Per temes tècnics, la partida ha arribat part, però el que cal denunciar és que el govern ha incomplert altres acords del pressupost”.

Joan Bernat subratlla que l'acord per destinar ajudes per a beques menjador i llibres de text va “costar” en el seu moment, però que finalment s'ha fet realitat.

Les xifres són les següents: 40.000 euros per a reciclar llibres i material escolar i 125 nens de Lloret tindran una ajuda de 3 euros per al servei de menjador.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.