L’Ajuntament busca propietaris que vulguin llogar els seus pisos
00:00
L’Ajuntament fa una crida a les persones que tinguin un habitatge en propietat i el vulguin llogar, que ho facin a través dels serveis socials del municipi. A canvi, es garanteix el cobrament del lloguer mensual i s’ofereixen incentius, com ara el descompte del 50% de l’IBI o una assegurança multirisc; a més, es fa un seguiment de l’estat del pis.
És una de les mesures que impulsa l’Ajuntament per intentar millorar la dificultat per accedir a l’habitatge que vivim actualment, no només a Lloret, sinó arreu de Catalunya. En aquest sentit, el regidor de Benestar i Família, Alejandro Pérez, afegeix que també s’està treballant per sancionar els grans tenidors que incompleixen la llei i mediar amb ells.
«Tenim en marxa les accions necessàries per començar a sancionar els propietaris que incompleixen la normativa, principalment grans tenidors, i també estem fent mediació amb ells»
Alejandro Pérez
Actualment, l’Ajuntament compta amb una borsa de 95 habitatges cedits per propietaris. A més, hi ha una desena d’habitatges per a emergències socials, es preveu la rehabilitació de dotze habitatges que es van adquirir i que es destinaran a lloguer assequible per a joves i està en marxa la construcció per part d’Incasòl d’un edifici amb 66 habitatges de lloguer assequible, gràcies a un conveni amb la Generalitat.
Recentment, l’Ajuntament està reformant dos dels habitatges que destina a lloguer social, un que ja tenia i un de nova adquisició.
«S’estan fent adequacions dels tancaments exteriors per millorar l’aïllament i el confort tèrmic; i arranjaments de cuina i sanitaris»
Alejandro Pérez
Estan situats en edificis de l’avinguda Frederic Mistral i al carrer Verge de Loreto i el cost dels treballs puja a prop de 80.000 euros, amb finançament de la Diputació de Girona.