Campanya per fomentar la tinença responsable d’animals de companyia

Els primers dies serà informativa i després s'aplicaran sancions per a les persones que no recullin els excrements o mullin els orins a la via pública.

Un gos passejant avui per Lloret
Cristina Aymerich
Campanya per fomentar la tinença responsable d’animals de companyia
00:00

La regidoria de Benestar Animal, creada en aquest mandat, impulsa una campanya per fomentar la tinença responsable d’animals de companyia. A través dels agents de la Policia Local i Protecció Civil, els primers dies la iniciativa serà només informativa, mentre que després se sancionarà els propietaris que no compleixen la normativa.

La regidora de l’àrea, Cristina Aymerich, assenyala que l’objectiu de la campanya és conscienciar les persones que tenen mascotes perquè tinguin cura tant dels animals com dels espais públics.

“Volem que tothom que tingui un animal sigui responsable de cuidar-lo bé, a més de cuidar molt l’espai on passeja amb aquest animal”

Cristina Aymerich

Un dels aspectes en què més s’incidirà al llarg de la campanya, tal com ha explicat la regidora, és la necessitat que els propietaris d’animals de companyia portin bosses de recollida d’excrements i ampolles d’aigua pels orins. Cal tenir en compte que les persones amb el gos censat a Lloret poden recollir bosses i ampolles gratuïtes a l’OIAC, als baixos de l’Ajuntament.

A més, també es controlarà que els propietaris de gossos de races potencialment perilloses compleixin tota la normativa al respecte.

“No volem demonitzar els gossos de races perilloses, però hem de prevenir, la llei ens obliga a fer-ho i per això impulsem aquesta campanya”

Cristina Aymerich

Les sancions per incompliment de qualsevol aspecte de la normativa es començaran a aplicar el 16 de setembre i poden arribar als 750 euros.

D’altra banda, la regidora ha recordat que del 16 de setembre al 16 d’octubre es durà a terme la campanya anual per posar el xip i censar les mascotes de manera gratuïta.

“Tots els propietaris estan obligats a identificar i censar el seu gos, gat o fura i podran fer-ho gratuïtament durant aquest mes que dura la campanya”

Cristina Aymerich

La quota del cens és de 20 euros anuals i amb aquesta campanya surt gratuït el primer any. La iniciativa compta amb la col·laboració de diferents centres veterinaris de Lloret.

Can Borrell celebra els 55 anys de vida amb una ‘mojitada’ especial aquest divendres

La Baba va obrir Can Borrell el 1971 i l'establiment segueix amb la mateixa essència i destinat, sobretot, a la gent del poble.

Lloret celebra la Setmana de la Mobilitat amb activitats i transport públic gratuït

La programació inclou una pedalada familiar, classes d’educació viària i el sorteig de dues bicicletes.

Obertes les inscripcions als cursos i activitats dels Centres Cívics

L’oferta inclou noves propostes d’informàtica i intel·ligència artificial, a més dels cursos habituals.

L’Aurora obre inscripcions als cursos de dansa del ventre amb la ballarina Cristina Catalán

Les classes començaran el 5 d'octubre, s'impartiran al teatre de Lloret i comptaran amb tres nivells.