Els usuaris de la Selva de Renfe es queixen que no es posen alternatives de transport a la comarca

Expliquen els seus casos, que s'han vist agreujats aquesta setmana de caos al servei de tren.

Passatgers que pugen al tren de Rodalies a Girona, aquest matí (ACN, Gerard Vilà).
Usuaris de Renfe
Els usuaris de la Selva de Renfe es queixen que no es posen alternatives de transport a la comarca
00:00

Aquest divendres s’ha reprès de manera progressiva el servei de Rodalies i Regionals a Catalunya després de l’aturada de 48 hores arran de l’accident d’un tren de l’R4 a Gelida. Tot i això, la circulació ferroviària presenta afectacions en diverses línies.

El caos viscut aquesta setmana ha complicat la vida a molts usuaris de la Renfe. És el cas dels viatgers de Lloret de Mar i de la comarca de la Selva, que són usuaris habituals de la línia Sils-Barcelona. Es queixen sobretot que no els han posat alternativa de bus, com sí a altres comarques, a més de manca d’informació.

La lloretenca Angelique Pfitzner explica que «no tenia cap mitjà alternatiu i m’he hagut de quedar des de dimarts a Barcelona, és un perjudici molt gros, els busos van plens i no hi ha alternativa». Una altra veïna de Lloret, la Beatriz, considera que «estem abandonats per la Renfe, és una odissea anar de Sils a Barcelona».

Roser, de Santa Coloma de Farners, afirma que «els retards continuus dels trens van a pitjor, a vegades he d’agafar l’AVE a Girona». En Joan, veí de Vidreres, explica que han muntat una plataforma d’usuaris ‘Ja n’hi ha prou’. Maria, veïna de Girona, afegeix que «portem anys així».

D’altra banda, el tall de l’AP-7 en sentit sud entre Martorell i Sant Sadurní d’Anoia seguirà vigent diversos dies i, de fet, no hi ha data encara per la seva reobertura. El govern va decidir interrompre-hi la circulació dimecres cap a les sis de la tarda a conseqüència de la inestabilitat del mur de contenció que dimarts va causar l’accident mortal de Rodalies a Gelida i que es troba just a sota de la calçada de l’autopista. El Ministeri de Transports, els Mossos i Trànsit estan en contacte des de dimarts a la nit sobre l’evolució del tall en aquest punt i s’han emplaçat dissabte per fer-hi una visita.

Lloret celebra la Setmana de la Mobilitat amb activitats i transport públic gratuït

La programació inclou una pedalada familiar, classes d’educació viària i el sorteig de dues bicicletes.

Adrià Lamelas: “Som l’única ciutat de més de 40.000 habitants sense autopista de tot Catalunya”

L'alcalde de Lloret celebra que la Generalitat hagi anunciat que licitarà l'estudi informatiu de la prolongació de la C-32, obra que considera "una necessitat imperiosa".

La primera hora de la zona verda passa a ser gratuïta per a tothom

Novetats a la zona verda d’aparcament de Lloret. La primera és que, a partir d’avui mateix, tots els no residents poden estacionar gratuïtament durant...

La Generalitat licita el projecte del BRCAT de Blanes a Lloret per 25 milions d’euros

El projecte forma part d'un paquet de vuit grans obres en infraestructures i carreteres que el govern ha licitat avui divendres per un valor total de 502 milions d'euros.