El bus urbà de Lloret suma més de 350.000 viatgers el 2025

Es tracta d’un increment del 9,3% respecte del 2023 i un total de 29.870 viatgers més que el 2024.

Un bus urbà a la terminal d'autobusos (Ajuntament de Lloret de Mar)

El servei de bus urbà supera els 350.000 viatgers al llarg del 2025. Es tracta d’un increment del 9,3% respecte del 2023 i un total de 29.870 viatgers més que el 2024. Les dades s’emmarquen en els canvis d’oferta que s’han dut a terme en els últims anys.

Algunes dades destacades sobre l’increment de viatgers del bus urbà es fa evident a l’L12, que entre el 2023 i el 2025 va passar de 5.342 a 16.743 viatgers. També va experimentar una important crescuda, en el mateix període de l’any, l’L2, que va passar dels 59.554 usuaris als 71.520. A més, també destaca l’increment de l’L13 en els últims tres anys, que de 59.829 va arribar a 77.552 viatgers.

Cal recordar que Lloret de Mar forma part, des de juliol, del sistema tarifari integrat de l’ATM de Girona, que permet que un mateix títol sigui vàlid per a totes les línies urbanes del municipi i les interurbanes que connecten Lloret amb la resta de municipis gironins.

Aquesta integració provoca que els títols propis T-10 i T-Mes es deixin de comercialitzar, tot i que es podran fer servir fins al 31 de desembre de 2026. També desapareix el títol T-Estudiant, que se substitueix pel T-16, que és gratuït i que permet a infants i joves de Lloret, entre 4 i 16 anys, moure’s en bus sense límit pel municipi i per la zona d’integració, formada per Blanes – Lloret – Tossa.

Un altre aspecte rellevant, pel que fa a les millores de les condicions del transport urbà i interurbà és el projecte de renovació de l’estació d’autobusos de Lloret. S’hi ha destinat un import de 900.000 euros per a dur a terme diferents actuacions de millora sobre la marquesina, el paviment, els lavabos, el mobiliari urbà, la senyalització i elements informatius.

Finalment, dimecres vinent, 23 de setembre finalitza el termini de presentació d’ofertes per a l’execució de les obres del BRCAT Lloret-Blanes, un dels corredors interurbans que posarà en marxa la Generalitat amb l’objectiu de millorar i prioritzar el transport públic i promoure la mobilitat sostenible i descarbonitzada, amb itineraris entre municipis del mateix sistema urbà amb alts nivells de congestió viària.

Es tracta d’un corredor que tindrà 7,2 quilòmetres entre la terminal d’autobusos de Lloret de Mar i l’estació de tren de Blanes. Inclourà carrils bus alternats, un carril bici bidireccional i passos de vianants segurs, a més d’una nova rotonda a l’eix de l’avinguda Vila de Blanes. La inversió de la Generalitat per aquesta infraestructura és de 22,8 milions d’euros.

Adrià Lamelas: “Som l’única ciutat de més de 40.000 habitants sense autopista de tot Catalunya”

L'alcalde de Lloret celebra que la Generalitat hagi anunciat que licitarà l'estudi informatiu de la prolongació de la C-32, obra que considera "una necessitat imperiosa".

La primera hora de la zona verda passa a ser gratuïta per a tothom

Novetats a la zona verda d’aparcament de Lloret. La primera és que, a partir d’avui mateix, tots els no residents poden estacionar gratuïtament durant...

La Generalitat licita el projecte del BRCAT de Blanes a Lloret per 25 milions d’euros

El projecte forma part d'un paquet de vuit grans obres en infraestructures i carreteres que el govern ha licitat avui divendres per un valor total de 502 milions d'euros.

Els taxistes estan molt satisfets amb la nova parada de l’avinguda Just Marlès

Valoren, especialment, que s’hagi millorat l’accessibilitat i s’hagi ampliat l’espai d’ombra.