Lloret acollirà un concurs gastronòmic centrat en el bacallà que s'adreçarà a professionals, estudiants de cuina i mestresses de casa. En realitat, s'organitzaran dues competicions paral·leles durant el primer trimestre del 2008.
La primera és per a les escoles d'hostaleria, i comptarà com a semifinal. La final es disputarà a Andorra. El segon concurs serà per a cuiners i mestresses, que es completarà amb una degustació feta pels restaurants.
L'objectiu és organitzar un esdeveniment que contribueixi a donar renom gastronòmic a Lloret, que ara compta amb dues jornades temàtiques, les de l'arròs i la cuina de l'art. Les del bacallà, quan siguin una realitat, suposaran un actiu més.
Sobre la cuina de l'art, centrada en el peix i marisc que troben a les aigües lloretenques, la campanya ha acabat fa pocs dies i avui ens arriben les primeres valoracions. No són, precisament, positives. Segons el president de l'associació que representa els bars i restaurants, el sector ha notat la crisi econòmica i no han aconseguit atraure prou públic de fora.
Això -convocar visitants de fora- és l'assignatura pendent de la Cuina de l'Art de cara a la pròxima edició. Per això, el sector té la intenció de dur a terme una campanya de promoció més enllà de les fronteres catalanes.
