Conferència magistral sobre la pau

Dos ponents de renom seran demà a Lloret de Mar, per pronunciar una conferència magistral sobre el concepte de la pau. Són Arcadi Oliveres, president de Justícia i Pau, i Alfons Banda, president de Fundació de la Pau.   El primer ens ha avançat que la seva xerrada proposarà diferents vies o camins per arribar […]

Dos ponents de renom seran demà a Lloret de Mar, per pronunciar una conferència magistral sobre el concepte de la pau. Són Arcadi Oliveres, president de Justícia i Pau, i Alfons Banda, president de Fundació de la Pau.

 

El primer ens ha avançat que la seva xerrada proposarà diferents vies o camins per arribar a un món en pau, sense guerres ni violència estructural. Arcadi Oliveres argumenta que un aspecte primordial és “informar-se correctament”, ja que "l'engany i la mentida” sempre van vinculats als conflictes bèlics.

 

Una altra idea defensada per Arcadi Oliveres és que ens hem de treure del cap les mal anomenades guerres justes, perquè “no existeixen”. A més de proposar el desarmament dels països, el president de Justícia i Pau assegura que manipular la informació, com es fa amb les guerres de l'Irak o l'Afganistan, ens allunya de tot allò que té a veure amb la pau.

 

“Una de les grans falsedats que corre pel món és l’amenaça de l’Islam. No existeix, no és real. Si algú amenaça és Occident” afirma el ponent. Arcadi Oliveres assegura que parlar a favor de la pau és sempre necessari. Argumenta que 200 anys enrere les coses encara eren més difícils. Però ara, en què tenim l'avanç tecnològic a favor nostre, seguim mantenint les diferències socials que ens porten al conflicte.

 

Els interessats en aprofundir en conceptes d'aquest tipus i els que proposarà l'altre ponent, Alfons Banda, no es poden perdre l'acte de demà dijous. L'organitza la Plataforma per la Pau i constarà de la conferència a dues veus i després d'un col·loqui amb el públic assistent. La cita és a les 20:15 hores, a l'Hotel Excelsior. L'entrada és oberta a tothom.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.