L'Obreria de Santa Cristina ja ha començat a netejar el paratge després que quedés molt malmès pel temporal de neu del 8 de març. De moment, l'entitat ha fet una despesa de sis mil euros i espera que la xifra augmenti molt durant les properes setmanes, ja que fins ara només ha fet una quarta part de la feina. Veient l'estat en què van quedar els boscos i el perill que això suposava, tant pel risc d'incendi com per la possibilitat que una branca caigués a sobre d'un visitant, l'Obreria va actuar ràpidament tan bon punt es va recuperar el subministrament elèctric.
L'Obrer Major, Salvador Palaudelmàs, que qualifica la situació de "dantesca", assegura que els passos principals ja estan nets. “Els passos habituals estan absolutament normalitzats, no hi ha cap perill a les zones per on normalment es transita i l’única part que no aconsellem entrar és a la part de bosc més interior, que és la que queda sota l’hotel Santa Marta, que és més inaccessible i que habitualment ja la gent no hi va”, explica Palaudelmàs. Per realitzar aquestes tasques, l'Obreria ha contractat una empresa especialitzada i un treballador a l'atur.
L'entitat, que calcula que el cost pot superar els vint mil euros, espera rebre ajudes econòmiques, tot i que va decidir començar les tasques de neteja de manera urgent sense saber encara si rebrà alguna subvenció. L'alcalde, Xavier Crespo, felicita la feina feta per l'Obreria. “Ells han demostrat com sempre que actuen ràpid i que la seva voluntat és mantenir la finca de Santa Cristina en perfectes condicions”, opina Crespo.
Davant d'aquesta urgència i a l'espera de rebre ajudes econòmiques de les administracions, l'entitat ha deixat de banda, temporalment, els projectes de manteniment i millora de la finca que s'havien programat per aquest any. Tot i així, Palaudelmàs valora de manera molt positiva que el pi gros de Santa Cristina hagi aguantat el temporal gràcies al puntal de ferro que s'hi va col·locar fa un any.
