Els treballadors de l'Ajuntament de Lloret de Mar se sumen a la vaga del sector públic convocada aquest dimarts, 8 de juny, pels sindicats. Argumenten que és una reacció a la retallada salarial dels funcionaris i dels treballadors d'empreses públiques i concertades. La mobilització vol protestar contra el pla d'estalvi del govern espanyol i del català.
Segons els sindicats, el més greu no és la rebaixa de sous, sinó la retallada del dret de negociació col·lectiva, reconegut des de feia només 3 anys. Hermínia Marco, representant de la UGT a l'ajuntament, conclou que “ens ha durat molt poc, el mateix govern que va pactar amb els sindicats ara ho treu per decret-llei, és incomprensible”.
Els sindicats assenyalen que els diners que l'Ajuntament s'estalvia en sous amb la vaga d'aquest 8 de juny no els destina a inversions, sinó que està obligat a pagar el crèdit que té amb els bancs. UGT i CCOO asseguren que en el cas de Lloret l'endeutament no és un problema i que per tant “no hi ha aquesta necessitat”.
Per tot plegat, Melchor Navarrete (CCOO) afirma que “tots els treballadors han de fer vaga i defensar els drets que els han retallat”. L'adhesió a la convocatòria es va decidir en assemblea divendres passat. Això implica que demà tota l'administració pública de Lloret "hauria de quedar paralitzada".
La vaga afecta altres sectors públics, però hi ha garantits els serveis mínims. En el cas de les escoles, hi haurà un mestre per cada 4 classes i a les llars d'infants, el 25% de la plantilla. En l'àmbit de la sanitat, hi ha garantides les urgències en centres públics i concertats, així com l'atenció als malalts ingressats i les operacions o transports inajornables.
