Reduir el consum de bosses de plàstic

Lloret de Mar és el primer municipi de Catalunya que acull una campanya d'àmbit estatal per a reduir el nombre de bosses de plàstic que utilitzem.  Des d'ahir i fins demà dimecres, els vianants trobaran a la plaça Pere Torrent un punt d'informació. És del Ministeri de Medi Ambient. Apel·la a la nostra responsabilitat per […]

Lloret de Mar és el primer municipi de Catalunya que acull una campanya d'àmbit estatal per a reduir el nombre de bosses de plàstic que utilitzem.

 

Des d'ahir i fins demà dimecres, els vianants trobaran a la plaça Pere Torrent un punt d'informació. És del Ministeri de Medi Ambient. Apel·la a la nostra responsabilitat per tal de reciclar les bosses de plàstic, fent-les servir més d'una vegada. O enlloc d'això utilitzar un cistell o una bossa biodegradable, que sigui respectuosa amb l'entorn.

 

La campanya s'adreça a consumidors, però també a fabricants, institucions i comerciants. Elena Espinosa, ministra de Medi Ambient, argumenta que l’objectiu és “reconduir el consum de bosses, avançar en la implantació del consum racional i reduir el volum de residus”.

 

Per tal de conscienciar els consumidors, s'han donat a conèixer unes dades. A Espanya, cada habitant consumeix a l'any 300 bosses de plàstic de mitjana i 47 de paper. L'objectiu és reduir aquestes xifres. Una de les vies és aquesta campanya informativa i de sensibilització.

 

El punt d'informació va arribar ahir a Lloret provinent del nord de l'Estat. El seu responsable, Adrian, explica que atenen una vintena de persones al dia.

 

Després de passar 3 dies a la vila, el punt d'informació del ministeri de Medi Ambient marxa demà cap a Salou. El recorregut continuarà a Orpesa del Mar, Alicant i Cartagena. Es tracta d'una campanya que repassa la geografia de l'Estat al llarg d'aquest any i el vinent.

 

La primera parada a Catalunya, com hem dit, ha estat Lloret. El punt d'informació es troba a la plaça Pere Torrent. L'horari d'atenció al públic és de 10 a 14 hores i de 16 a 20 h.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.