Mariano Rajoy avisa que el PP català no serà la crossa de ningú i que el seu partit no se sumarà a debats sobre assumptes que no porten enlloc, en clara referència a ERC i CiU, que demanen respectivament la independència i el concert econòmic.
El president popular va fer aquestes declaracions ahir a Lloret de Mar, en un acte de partit amb més de 600 persones. Rajoy va ser clar i taxatiu, en afirmar que està en contra de qualsevol canvi en l'estructura de l'Estat. “El PP creu en Espanya, en les autonomies de la Constitució de 1978, que reconeix i afirma la pluralitat del país i la singularitat del territori, que ha donat el major autogovern de la història”.
Si diumenge passat Zapatero va assenyalar el PSC com a garantia per a reforçar els llaços entre Catalunya i Espanya, Mariano Rajoy presenta el PP català com l'única formació que defensa la Constitució a Catalunya. “Creiem en Catalunya, en la seva identitat dins d’Espanya, i qui no ho vegi així s’equivoca”.
Mariano Rajoy es va reunir ahir amb empresaris a Platja d'Aro i al vespre va tancar el seu periple gironí en el casino de Lloret. Al llarg de la jornada, el va acompanyar la presidenciable per Catalunya, la blanenca Alícia Sánchez-Camacho, la primera dona candidata a la Generalitat.
Ella va fer el seu propi balanç dels 4 anys del govern tripartit. Va assegurar que hi ha “més crisi i més atur”, i en canvi “menys llibertat i més allunyament” del que representa sentir-se espanyol. Camacho afegeix que el president Montilla vol recuperar “el discurs de la bona relació amb Espanya”, mentre que “va seguir una manifestació que demanava la independència”, el passat 10 de juliol.
La presidenciable del PP català va acompanyar ahir Mariano Rajoy, juntament amb el portaveu de Girona, Enric Millo, i els representants del partit a Lloret, Leonardo Fernández i Santiago Ontañón.
