Dues entitats de Lloret de Mar han unit els seus esforços a favor del poble saharaui. La Casa de Cúllar i l'ONG Lloret-La Selva amb el Sàhara organitzen una festa rociera aquest diumenge, que acabarà amb una botifarrada popular. Esperen servir unes 1000 racions. Amb els fons que recullin amb l'àpat i uns sortejos, esperen reunir els diners suficients per a costejar l'enviament d'aliments cap el desert de Tindouf.
Els aliments, de primera necessitat, es van reunir a principis d'any. En la recollida hi van col·laborar poblacions i escoles d'arreu de la comarca: a més de Lloret, hi havia Vidreres, Sils i Maçanet. Ara els membres de l'ONG estan empaquetant els productes. La previsió és enviar el camió el 27 d'abril, però “falten recursos”.
La presidenta de l'entitat, Mercè Riera, afegeix que són aliments “que els refugiats saharauis estan esperant, ja que amb les retallades en ajuda estan desesperats”.
L'ONG Lloret-La Selva amb el Sahara compta amb la col·laboració de la Casa de Cúllar en la festa solidària de diumenge. El president de l'entitat andalusa, Juan García, argumenta que cada any donen “suport per ajudar aquesta gent”. Una festa rociera compta amb diversitat d'elements: “cavalls, música, alegria, vestits, ball i gent que ho passa bé”.
Tant la festa rociera com la botifarrada es duen a terme diumenge, al passeig de Cúllar, en concret a davant de la font de la Kaikuta. La jornada comença a mig matí.
