Una imprudència acaba amb una víctima mortal aquest cap de setmana a Lloret de Mar. Un turista alemany va morir ofegat la nit de dissabte, en endinsar-se al mar, a davant de l'Ajuntament. Ho va fer amb uns amics, però les onades i el mal temps van impedir al jove, de 19 anys, poder tornar a la platja.
Els bombers va rebre l'avís de la desaparició dissabte a la nit. Vam muntar un operatiu amb efectius de Salvament Marítim, Emergències Mèdiques, Protecció Civil, Mossos d'Esquadra i Policia Local. La mala mar va fer difícils les tasques de recerca, que van durar tota la nit. No van poder localitzar el cos de la víctima, fins l'endemà al matí.
La troballa va ser a la platja de Fenals, a un quilòmetre d'on el jove s'havia banyat. Xavier Crespo, alcalde de Lloret, explica que “l’helicòpter, que no va poder venir dissabte a la nit per la tempesta, va venir diumenge al matí i va trobar el cos surant a la part de Fenals”.
Segons fonts dels Bombers, el noi va entrar a l'aigua al voltant de les 23 hores de dissabte, però les fortes onades el van arrossegar mar endins i no en va poder sortir. L'alcalde qualifica els fets de “tragèdia”, però estaca que la bandera vermella alertava “d’onatge important”.
El Servei d'Emergències Mèdiques va enviar un equip de psicòlegs per donar suport al grup de joves que eren amb el noi a la platja quan aquest es va ofegar.
L'Ajuntament ha lamentat la mort del turista alemany i ha fet arribar el condol a la família del jove, que acabava d'arribar a Lloret amb un grup de 12 amics per passar uns dies de vacances.
