Lloret de Mar ha participat per primera vegada en l’anomenat projecte Rossinyol. La iniciativa crea parelles entre estudiants lloretencs de la Universitat de Girona amb alumnes de secundària nouvinguts, que tinguin ganes d’aprendre el català i adaptar-se al poble.
Segons la tècnica d’educació de l’Ajuntament, Cristina Pinto, “amb aquestes trobades es fomenta que l’estudiant universitari li doni una visió del poble de més qualitat, fent visites a espais emblemàtics, com els jardins de Santa Clotilde, o a bars tradicionals de Lloret per prendre un cafè, i intercanviar experiències parlant en català”. A més, hi ha un tercer objectiu: “Com que són exalumnes d’instituts de Lloret que han promocionat, que han arribat a estudis superiors, és una manera de motivar l’alumnat de secundària perquè també tingui aquesta projecció, que es motivi per arribar a estudis universitaris”.
Segons Pinto és un projecte econòmic, que a l’Ajuntament només li costa 300 euros, i que ha funcionat molt bé. Per tant, la idea és que tingui continuïtat. En aquesta primera edició s’han creat 14 parelles. De moment només hi ha participat l’institut Rocagrossa, però de cara al curs que ve, s’hi sumaran els altres dos centres de secundària de la vila.
