Muriel Casals serà a Lloret demà al vespre per explicar quin és el paper d'Òmnium Cultural en la societat actual. La presidenta de l'entitat exposarà quin és el full de ruta a seguir en un moment en què l'independentisme agafa més força cada dia.
Tot i així, una membre d'Òmnium La Selva, Marta Rieradevall, destaca que l'entitat segueix treballant en la mateixa línia, tot i que amb alguna novetat, ja que a banda de “treballar per potenciar l’ús de la llengua, també s’ha obert una via de cohesió social mitjançant la llengua”. En aquest sentit, Òmnium ha creat un programa anomenat Quedem, que consisteix en posar en contacte persones autòctones amb nouvinguts, per ensenyar-los tots els aspectes de la cultura catalana.
Segons Rieradevall, un altre dels objectius principals és consolidar el català com a llengua vehicular a les escoles i aconseguir que els immigratns no vegin la llengua com una imposició, sinó com una cosa natural que forma part de la vida quotidiana.
La xerrada de la presidenta d'Òmnium Cultural, Muriel Casals, oferirà la xerrada demà a les vuit del vespre a la sala de plens de l'Ajuntament. La conferència acabarà amb un petit col·loqui i, abans d'acomiadar-se, s'oferirà una copa de cava a tots els assistents.
Declaracions de Marta Rieradevall.
