A la presó un dels detinguts per l’operació Manga

Només un dels quatre detinguts a Catalunya per l'operació Manga haurà d'ingressar a la presó. La jutge que instrueix el cas ha deixat en llibertat sota fiança el president del Consell Comarcal de la Selva i alcalde de Sant Hilari Sacalm, Robert Fauria, de CiU. També ha quedat en llibertat sota fiança un tècnic del […]

Només un dels quatre detinguts a Catalunya per l'operació Manga haurà d'ingressar a la presó. La jutge que instrueix el cas ha deixat en llibertat sota fiança el president del Consell Comarcal de la Selva i alcalde de Sant Hilari Sacalm, Robert Fauria, de CiU. També ha quedat en llibertat sota fiança un tècnic del consell. Els altres dos presumptes implicats són empresaris de Lloret. Un ha quedat en llibertat amb càrrecs, mentre a l'altre se li ha ordenat ingressar a la presó.

 

Els quatre van ser detinguts dijous passat i han passat el cap de setmana declarant, per la seva suposada relació amb una trama d'adjudicacions públiques fraudulentes. El primer a declarar va ser el tècnic del consell, a qui la jutge ha imputat en el cas per suborn i tràfic d'influències, i l'ha deixat en llibertat sota una fiança de 5.000 euros.

 

L'alcalde de Sant Hilari, Robert Fauria, ha quedat també en llibertat sota una fiança de 18.000 euros per delictes de tràfic d'influències, suborn i prevaricació. L'apoderat de l'empresa GRS Arc Local està en llibertat sense fiança, però amb l'obligatorietat de compareixença, perquè se li imputa un delicte de tràfic d'influències. I la jutge ha ordenat l'ingrés a la presó de l'administrador de l'empresa, Alexandre Ros.

 

L'operació compta, de moment, amb 9 persones detingudes: quatre a Catalunya, quatre més a Galícia i una a Astúries. Totes han donat explicacions a la jutge de Lugo que instrueix el cas, Pilar de Lara. Divendres passat van declarar els 5 espanyols i dissabte ho van fer els catalans.

 

La detenció es va produir en el marc de l'operació Manga, una ramificació del cas Pokémon, que investiga una trama de presumpta corrupció en adjudicacions públiques d'ajuntaments. Entre les empreses investigades, hi ha GRS Arc Local, amb seu a Lloret, que ofereix, entre d'altres, el servei de gestió de multes.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.