Lloret de Mar tornarà a ser, un any més, la seu de les proves de matemàtiques Cangur. Es tracta d'un examen, de 30 preguntes i d'àmbit europeu, al qual els alumnes es presenten de forma voluntària. La finalitat no és altra que estimular i motivar l'aprenentatge de les matemàtiques.
El certamen és aquest dijous, demà passat, en el pavelló del Pompeu Fabra. S'hi examinaran 215 alumnes de secundària i batxillerat, provinents dels dos instituts de la vila, de la Immaculada Concepció i de Tossa. Per al professorat, que s'encarrega de vigilar la prova, la fita no és altra que tenir els joves concentrats una bona estona per a resoldre enigmes sobre geometria, lògica o aritmètica. Maria Casabó, una de les mestres organitzadores.
Segons l'organització, cada any es presenten més alumnes a les proves de matemàtiques Cangur. El resultat no és la nota final de l'examen, sinó la posició que s'obté dins del llistat del total de participants a Catalunya, que són entre 6.000 i 7.000. Un dels aspectes fonamentals per a fer un bon examen és l'organització a l'hora de distribuir els alumnes per les taules.
L'examen de matemàtiques Cangur està previst aquest dijous, al pavelló del Pompeu Fabra. Els resultats se sabran en el termini de 3 o 4 setmanes.
