La Generalitat ha atorgat una subvenció de 273.000 euros per a les llars d'infants municipals de Lloret de Mar. Si dividim aquesta xifra entre els alumnes de 0 a 3 anys, l'ajuda és de 1.300 euros anuals per cada nen.
Els diners serveixen per a cobrir una part de les despeses que generen les dues escoles bressol de la vila. El problema -segons assenyala l'Ajuntament- és quan es farà efectiva aquesta subvenció. A causa de la complicada situació econòmica que pateixen les administracions, encara no s'han cobrat les ajudes del curs passat i no se sap quan arribaran els diners que fan referència al curs actual 2012-2013.
El regidor d'Ensenyament, Ignasi Riera, explica que, a l'espera de rebre els fons, és el consistori el que assumeix “la diferència” i destaca que “el problema és que costen cobrar els impostos i les subvencions, una manca de liquiditat que complica el dia a dia”.
Aquesta situació genera una queixa en clau de país: “no hi ha dret que Catalunya no pugui gestionar els diners que genera en impostos”. A Lloret hi ha dues llars d'infants de titularitat municipal: Els Pops i la Lola Anglada. Donen servei als petits de fins a 3 anys. Com que no és una etapa d'escolarització obligatòria, no està subvencionada al 100%, sinó de forma parcial.
Sobre el paper, en teoria, els costos es reparteixen a parts iguals entre la Generalitat, l'Ajuntament i les famílies. A la pràctica, i a causa de la crisi, el consistori de Lloret fa dos cursos que assumeix la seva part i els diners que han d'arribar des del govern català.
