A les 10 del matí, s'ha donat el tret de sortida a la Fira dels Americanos. Un certamen -que arriba a la 3a edició- amb més activitats que mai i convidats de luxe, com Carme Ruscalleda. La seva xerrada, diumenge, sobre els productes originaris d'Amèrica integrats en el receptari català, serà un dels punts àlgids del cap de setmana.
I és que la Fira dels Americanos pretén recordar i explicar moltíssimes coses al voltant d'aquells lloretencs que, més d'un segle enrere, és van fer a la mar en busca de fortuna. Alguns, pocs, ho van aconseguir, com és el cas de Constantí Ribalaigua, que va regentar el famós Floridita a La Havana.
La plaça de la Vila acollirà una reproducció de l'establiment i servirà daiquirs al llarg del cap de setmana. A més, descobrirem un gegant en honor seu i s'inicien visites guiades al Museu del Mar que expliquen la relació d'amistat entre Ribalaigua i Ernest Hemingway. Un aspecte que cal destacar del certamen és que, per primer cop, es fa un homenatge a tots aquells americanos que no van tenir sort, segons Jordi Orobitg, regidor de Promoció Econòmica.
Un altre aspecte destacat de la fira és el mercat indià, del passeig Verdaguer. Es demana als veïns que el visitin vestits de blanc i rebran un obsequi: un barret de palla, d'estil indià.
És pràcticament impossible detallar totes les activitats i propostes que conformen la Fira dels Americanos. Però volem destacar el concurs d'Instagram. Totes les persones que vulguin participar-hi, han de fer fotografies sobre algun aspecte del certamen, que té lloc a Lloret des d'avui i fins diumenge.
La competició la impulsa el Patronat de Turisme de la Costa Brava. Un representant, Jaume Marín, explica que tindran en compte l'originalitat de les imatges. El concurs d'Instagram al voltant del certamen es duu a terme dissabte i diumenge. Dilluns sabrem els guanyadors.
I precisament dissabte, el programa de NRLL 'L'Aperitiu' s'emet des de la plaça de la Vila, en motiu de la Fira dels Americanos. Un esdeveniment que estarà present en el programa d'humor. Marc Linares, un dels presentadors, avança altres continguts.
