Els empresaris de Lloret de Mar valoren en termes positius l'anunci fet per Santi Vila que l'autopista arribarà fins al municipi durant el 2015. Hotelers, comerciants i restauradors coincideixen en què la prolongació de la C-32 és un reclam històric del territori, i esperen que les paraules del conseller no es quedin “en una promesa i siguin una realitat”.
Els diferents sectors econòmics de la destinació opinen que l'autopista fins a Lloret beneficiarà a veïns i també els seus clients, però no es posen d'acord en si farà arribar més visitants. Enric Dotras, president del gremi d'hostaleria, opina que “no notarem una repercussió directa, en el sentit de tenir més clients, però sí més satisfacció per als clients que arribaran amb més facilitat i menys cues”.
Una valoració que no coincideix amb la de Francesc Alsina. El president de l'associació de comerciants creu que “pot augmentar el nombre de visitants, sobretot aquells que es mouen en cap de setmana”.
En termes també positius s'expressa el representant dels restauradors. Cvetomir Cekov considera que “això ens portarà més feina perquè l’única via per arribar a Lloret és la carretera”.
Els empresaris esperen que el tram d'autopista que ha d'arribar fins a Lloret sigui de dos carrils per cada banda. Temem que la futura carretera quedi col·lapsada, si es projecta amb només un carril per costat.
Aquestes són les reaccions que hem recollit d'hotelers, comerciants i restauradors. Valoren l'anunci fet dilluns pel conseller Santi Vila. Explicava que s'ha aconseguit desencallar la prolongació de la C-32, perquè sigui una realitat en aquesta legislatura.
L'obra tindrà un pressupost de 60 milions d'euros, que assumirà Abertis. És el cost que tindrà construir els 8 quilòmetres que falten perquè l'autopista C-32 arribi fins a la zona del Papalús, a Lloret.
(Foto: els cotxes circulen per la C-32. Font: El Periódico de Catalunya)
