Les expectatives s'han acomplert un any més. 2.200 persones van gaudir, ahir diumenge, de la Marxa de les Platges. Una caminada popular que inicia la temporada del Xino Xano i que forma part de la Setmana de la Mobilitat i de la Setmana Lloret Natura.
Segons el regidor Ignasi Riera, que va participar a la Marxa, l'activitat posa a la pràctica valors de la destinació com el paisatge i l’activisme social, i destaca “el civisme exemplar dels participants”.
Segons fonts de l'organització, la mala mar d'ahir al matí va fer que alguns vaixells no poguessin sortir i que s'acumulessin persones en certs punts de la Marxa de les Platges.
Si la Marxa de les Platges va superar les 2.000 persones, la jornada de participació feta divendres passat a l'Ajuntament va quedar curta de participants. La idea era reunir ciutadans interessats en el pla de mobilitat urbana, per tal que plantegessin solucions a problemes de circulació i aparcament a Lloret. Com que la participació no va ser l'esperada, el consistori buscarà “altres vies i mecanismes” per a recollir propostes dels veïns.
Els actes del cap de setmana han donat pas a la Setmana Lloret Natura. Culminaran amb el Dia del Mar i la pedalada contra el canvi climàtic. Es tracta de propostes molt populars entre famílies i veïns.
