S’espera un pic de presència del mosquit tigre

Les darreres pluges en alguns punts de Catalunya sumades a les altes temperatures poden propiciar que aquests dies aparegui un pic de mosquit tigre. El Servei de Control de Mosquits ha advertit que s’ha d’estar alerta evitant que quedi aigua estancada en recipients. Els nivells de la presència d’aquest insecte es mantenen com altres anys, […]

Ernest Pous
S’espera un pic de presència del mosquit tigre

00:00



Les darreres pluges en alguns punts de Catalunya sumades a les altes temperatures poden propiciar que aquests dies aparegui un pic de mosquit tigre. El Servei de Control de Mosquits ha advertit que s’ha d’estar alerta evitant que quedi aigua estancada en recipients.

Els nivells de la presència d’aquest insecte es mantenen com altres anys, tot i que anirà incrementant-se fins als pròxims mesos d’agost i setembre.

El mosquit tigre és diürn, és a dir, acostuma a picar durant el matí i la tarda, i és un dels que crea més molèsties. El tècnic del Servei de Control de Mosquit Tigre de la Diputació de Girona, Ernest Pous, explica les seves característiques i les conseqüències de les seves picades.

Els mosquits deixen els seus ous en recipients artificials que tenen una alta humitat. En temps de pluges el seu naixement és més favorable.

Per poder controlar-los, com a vector de transmissió de malalties, cal que cadascú es faci responsable de casa seva. La manera és impedir qualsevol acumulació d’aigua, per petita que sigui. Cal prendre mesures com buidar periòdicament testos, gerros, cubells i altres estris que puguin acumular-ne, netejar les canaleres i tapar hermèticament els dipòsits d’aigua.

Les administracions s’encarreguen de combatre’l als espais públics amb accions com l’aplicació periòdica de biocides per matar les larves del mosquit tigre. Per aclarir qualsevol dubte, existeix un web amb tot tipus d’informació. L’adreça és www.mosquittigregirona.cat

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.