A Water World un dipòsit permetrà reaprofitar 30 metres cúbics d’aigua diaris que fins ara anaven al clavegueram

El parc fa anys que du a terme accions de reducció del consum i estalvi d'aigua.

Una de les atraccions del parc (Water World)
Julià López-Arenas
A Water World un dipòsit permetrà reaprofitar 30 metres cúbics d’aigua diaris que fins ara anaven al clavegueram
00:00

Water World comptarà amb un dipòsit de 30 metres cúbics per tractar i reaprofitar al màxim les aigües del rentat de filtres que, fins ara, s’abocaven al clavegueram. Aquesta és una de les mesures destacades que aplicarà el parc amb l’ampliació que està fent.

No obstant això, el director de l’equipament, Julià López-Arenas, apunta que compleixen perfectament amb les mesures que dicta el decret d’emergència per la situació de sequera actual. I és que ells ja fa anys que van començar a aplicar mesures per reduir el consum i estalviar el màxim d’aigua possible.

“Des del 2018 portem a terme accions perquè el consum d’aigua ens minori i el puguem estalviar, perquè les nostres zones arbòries patien estrès hídric”

Julià López-Arenas

Dels 140.000 metres quadrats que té el parc, la majoria són enjardinats i, per tant, a diferència del que pot semblar a primer cop d’ull, la major despesa d’aigua a Water World no la provoquen les atraccions, que sumen el 30% de la despesa total, sinó que la majoria d’aigua es destina al reg.

Les atraccions de Water World representen el 30% de l'aigua del parc
Les atraccions de Water World representen el 30% de l’aigua del parc

Per això han aplicat, sobretot, mesures d’estalvi en aquest sentit, amb el reg gota a gota en la majoria del parc i fent ús de l’aigua dels pous freàtics.

“On Water World fa més despesa d’aigua és en el reg de les aigües enjardinades, les atraccions són només un 30%”

Julià López-Arenas

Pel que fa a les atraccions, s’utilitzen circuits tancats en els quals l’aigua es reaprofita tant com es pot. I amb la nova ampliació encara es podrà reaprofitar més, perquè es comptarà amb un dipòsit de 30 metres cúbics per poder fer ús dels excedents de les neteges de filtres.

És una de les mesures que s’apliquen a la nova zona del parc, on les piscines tindran poca profunditat i, per tant, faran falta masses d’aigua poc abundants.

«A l’ampliació tindrem menys volum d’aigua en les recepcions dels nous tobogans i aprofitarem les aigües del rentat de filtres amb l’adquisició d’un dipòsit de 30 metres cúbics per tractar-les»

Julià López-Arenas

Julià López-Arenas ha afegit que el fet de tenir el parc tancat a l’hivern els permet fer un manteniment exhaustiu de les instal·lacions i evitar, així, les fuites d’aigua durant la temporada.

Actualment, s’estan fent les obres d’ampliació de la zona familiar i el parc obrirà les portes el proper 18 de maig.

Lloret Turisme vol impulsar el projecte Lloret Sostenible by Bioscore

La proposta busca sumar més empreses i equipaments per reforçar el compromís del municipi amb la sostenibilitat.

La Casa del Mar, gestionada per Xatrac, revalida el distintiu de Centre Blau

Un estiu més, és l'únic centre mediambiental de tota la Costa Brava que rep el reconeixement.

Xatrac ja té a punt el Casal Marí i les sortides d’snorkel per aquest estiu

Unes activitats que permeten conèixer l'entorn marí del municipi.

SOS Costa Brava i SOS Lloret denuncien el nou conveni pel camí de ronda de Can Juncadella

Alerten que l’acord amb l’Ajuntament i Flinder Data podria retardar l’obertura d’un tram declarat públic que porta 17 anys tancat.