Arriba un canvi de temps amb ruixats i tempestes, amb l’inici de la tardor

La nova estació, marcada pel canvi d'hora, s'allarga del 22 de setembre al 21 de desembre.

Una noia passeja per un dels carrers de Lloret, aquest divendres.
Xavi Segura
Arriba un canvi de temps amb ruixats i tempestes, amb l’inici de la tardor
00:00

Aquest és el darrer cap de setmana d’estiu, ja que dilluns donarem pas a la tardo, marcada per un canvi de temps amb ruixats i tempestes. Així, el proper 22 de setembre, a les 20.19h començarà oficialment la tardor. La nova estació durarà 89 dies fins al 21 de desembre.

El nostre meteoròleg, Xavi Segura, detalla que «dissabte ja hi haurà més intervals de núvols, i serà diumenge quan l’apropament d’un embossament d’aire fred reactivarà la inestabilitat, amb risc de xàfecs i de tronades al llarg del dia». Afegeix que «tot plegat obrirà la porta a una contundent refrescada que notarem especialment al llarg de la setmana que ve, coincidint amb l’arribada oficial de la tardor el dilluns».

Dins de la tardor, l’anomenat equilux arriba el 25 de setembre, quan tindrem exactament 12 hores de dia i 12 hores de nit. A partir de llavors, les hores de llum solar s’aniran escurçant.

els rellotges canvien l'hora a l'octubre

La tardor ens torna a brindar un canvi horari que ens farà passar de l’horari d’estiu en què vivim a hores d’ara a l’horari d’hivern, amb una hora menys de llum a la tarda. Això passarà enguany el cap de setmana del 25 i 26 d’octubre. La matinada del diumenge 26, quan el rellotge marqui les 3am el farem tornar a les 2am. En altres paraules, «guanyem» una hora de temps.

L’Aurora obre inscripcions als cursos de dansa del ventre amb la ballarina Cristina Catalán

Les classes començaran el 5 d'octubre, s'impartiran al teatre de Lloret i comptaran amb tres nivells.

L’Oficina de Català obre les inscripcions amb la novetat d’oferir el B2 presencial

A més, s'ha canviat la distribució de l'alumnat que comença des de zero.

Isaac Lloveras: “Parlar obertament sobre el suïcidi ajuda a prevenir-lo”

El 10 de setembre se celebra el Dia Mundial de Prevenció del Suïcidi i el psicòleg lloretenc Isaac Lloveras ens dona claus al respecte.

Lloret deixa enrere la calor extrema amb un descens de fins a 8 graus

El canvi de temperatura porta xàfecs irregulars i puntualment intensos, després de més de cinquanta dies sense pluja.