Avui s’activa el 024, un nou telèfon gratuït i anònim per prevenir el suïcidi

És confidencial i estarà operatiu les 24 hores de cada dia de l'any.

El 024 és el nou número de telèfon que està pensat per ajudar les persones que tinguin una conducta suïcida. L’ha presentat aquest dilluns el Ministeri de Sanitat sota el lema «Truca a la vida» i entrarà en funcionament aquest dimarts.

Es tracta d’un telèfon gratuït, anònim i confidencial. Estarà operatiu les 24 hores de cada dia de l’any i el gestionarà la Creu Roja, que comptarà amb un grup de psicòlegs i especialistes.

servei pensat per prevenir el suicidi
El nou servei està pensat per prevenir el suicidi

El personal que atengui la trucada analitzarà el cas i alertarà els serveis d’emergència per evitar el suïcidi.  

El servei ofereix suport emocional per a l’atenció, prevenció i diagnòstic de les persones que ho necessitin, així com familiars i persones pròximes.

S’ha posat en marxa després de peticions i iniciatives d’associacions, col·lectius i partits polítics per millorar l’estratègia d’atenció a la salut mental a Espanya.

Amb la pandèmia s’ha evidenciat la necessitat de blindar les polítiques públiques que fan referència a la salut mental. Durant els moments més àlgids de la covid-19, els intents de suïcidi en adolescents va augmentar un 27%.

Catalunya compta amb el pla de prevenció del suïcidi, que té com a objectiu reduir el 2030 la taxa de temptatives i morts per suïcidi. En aquest cas, el telèfon 061 Salut Respon és la via per a l’atenció no presencial al suport i a l’acompanyament.

La Fundació «La Caixa» subvenciona amb un milió d’euros la investigació mèdica de l’equip de la doctora lloretenca Cristina Fornaguera

El projecte busca elaborar un tractament per la malaltia de Lafora, actualment sense cura.

Lloret de Mar registra 159 donacions de sang en tres jornades

Les campanyes també han permés recaptar 14 donacions de plasma i incorporar 17 persones que han donat sang per primera vegada.

La Corporació de Salut del Maresme i la Selva impulsa una enquesta per conèixer els temes que la ciutadania vol tractar al CAP

El qüestionari es pot respondre online i és anònim. Es proposen temes com l'alimentació, l'activitat física, la salut mental o les addiccions, entre d'altres.

Isaac Lloveras: «No hi ha salut possible, sense salut mental»

Aquest 10 d'octubre se celebra aquesta jornada amb l'objectiu de visibilitzar la problemàtica, lluitar contra l'estigma i equiparar la salut mental amb la física.