Bakr El Asri, del club d’atletisme Lloret-La Selva, trenca el rècord amb la millor marca espanyola dels 5km (sub18)

Amb un temps de 14 minuts i 21 segons, en la Cursa dels Nassos de Barcelona celebrada aquest 31 de desembre.

Bakr El Asri no es creu el rècord assolit a la prova dels 5km en ruta.
José Luís Blanco
Bakr El Asri, del club d’atletisme Lloret-La Selva, trenca el rècord amb la millor marca espanyola dels 5km (sub18)
00:00

Bakr El Asri, del Club Atletisme Lloret – La Selva, ha acabat el 2024 de la millora manera possible: obtenint la millor marca espanyola de la història en una prova de 5 quilòmetres ruta, en categoria sub18. Ho va aconseguir en la Cursa del Nassos de Barcelona, celebrada el 31 de desembre, amb una marca de 14 minuts i 21 segons.

El corredor de l’entitat lloretenca va trencar, d’aquesta manera, el rècord que havia establert l’any anterior l’atleta Albert Alsina. D’aquesta manera, Bakr El Asri va tancar un gran 2024, en què també ha estat, en categoria sub18, campió d’Europa dels 2.000 metres obstacles, i campió d’Espanya en els 1.500 metres llisos i en els 2.000 metres obstacles.

L’última prova de l’any 2024 ha estat la Cursa dels Nassos, que va deixar la victòria de Beatrice Chebet -de Kènia- amb un rècord mundial, com a primera dona que baixa dels 14 minuts en la prova dels 5 quilòmetres. La plusmarca històrica va ser de 13 minuts i 54 segons.

La cita estava organitzada pel Club Atletisme La Sansi de Lloret de Mar. El seu president, José Luis Blanco, afirma que “estem molt contents, era una cursa molt complexa, era un 5km internacional i es van fer gran marques com la de Bakr El Asri”. Pel que fa a la prova dels 10 quilòmetres, els guanyadors van ser Ayad Lamdassem i Marta Galimany.

La copa AFIA, que reuneix futbolistes majors de 55 anys, arriba al seu final

L'esdeveniment esportiu ha reunit un total de 800 persones i 25 delegacions provinents del Brasil, Estats Units i Alemanya.

Daniela Guillén, capitana d’Europa als FIM Intercontinental Games 2026

La lloretenca està molt orgullosa de la convocatòria i assegura que l'objectiu serà sobretot gaudir i promoure el motocròs.

Miguel Molina guanya les 6 hores de COTA del Mundial de Resistència

La prova s'ha disputat aquest cap de setmana al circuit de Las Américas, als EUA.

El Memorial Felipe Cerro dona el tret de sortida a una nova temporada del Bàsquet Lloret

El torneig reunirà aquest cap de setmana 16 equips al pavelló del Molí i servirà per començar a agafar rodatge abans de la nova temporada.