Protecció Civil recomana als veïns que tanquin les persianes durant les hores en què el sol té més incidència i que, en canvi, les obrin del tot -i també les finestres- quan marxa el sol i la temperatura és més baixa. És la millor manera de combatre aquests dies de tanta calor, en què també cal procurar no passejar pel carrer en les principals hores del dia.
El cap de Protecció Civil ha aclarit que, en contra del que pugui semblar, els dies en què tenim menys sensació de calor solen ser els dies en què el risc d'incendi és més elevat. El motiu és que com menys humitat hi ha, més sec és el clima i com més humitat, més xafogor.
Per prevenir el risc d'incendi també es recomana no fer servir eines mecàniques que poden provocar espurnes i limitar l'accés dels vehicles als boscos. En cas que algú vegi un foc, ha de trucar de seguida al 112.
